Cartier tank alternatief

Je kan echt niet uitgaan van deze foto’s. De eerste twee zijn van heel dichtbij genomen en dan lijkt een horloge vaak anderhalf keer zo groot. De laatste twee zijn al van iets verder af en dat geeft een beter idee. Het ligt ook aan de vorm van je pols, als je een ronde pols hebt, past iets anders dan als je een platte pols hebt. 32mm bij 28,5mm past bij iedereen, zelfs bij mijn zoontje van 6.

Kering wat een tlote site. Hoe bedoel je als maatstaf? Je kan toch ook gwn direct retour zenden bij bol.com als het je niet zint.

Wat @SuperC zegt👍🏼

Deze misschien?

2 likes

Bij ronde horloges kan ik wel een beetje inschatten hoe groot ze zijn, natuurlijk is elk horloge anders en kan bv de dikte van de bezel een grote rol spelen in hoe groot het oogt. Ik heb ronde horloges in veel verschillende maten, maar nog geen enkel vierkant/rechthoekig horloge, vandaar dat ik dat horloge als maatstaf wil gebruiken. Misschien vind ik het te lang en overheerst het mijn pols, dan weet ik dat ik een minder lang horloge wil.

Ik heb de afmetingen van de horloges op papier getekend en uitgeknipt om er een beetje een beeld van te krijgen.

Vierkante horloges dragen doorgaan veel groter dan de diameter doet vermoeden.

Technische opleiding ?

nope, economie en bedrijfskunde.

Zeker, een 38 x 38 mm horloge draagt groter dan een horloge van 38 mm in diameter. Maar een rechthoekig horloge van 32 x 28,5 mm draagt nooit groter dan dat (waar een rond horloge wel groter kan dragen door verschillende redenen.

TS heeft polsen van 16,5 cm. Stel, hij heeft platte polsen van 3 cm dik. Dan heeft hij een polslengte van 5,25 cm. Daar past een horloge met een maximale lengte van 3,2 cm met gemak op. Iets meer dan een centimeter aan elke kant.

Een bekend oud merk door een paar franse jongens nieuw leven in geblazen. Quartz.


42 mm x 24 mm, €189/199

https://www.lip.fr/en/

Of vintage minder bekende merken zoeken:
Crawford 14k witgoud €335

Enige mate van waterdichtheid moet je bij een vintage rechthoekig horloge doorgaans absoluut vergeten. Ook geen 0.1 Atmosfeer zeg maar.

2 likes

Tussen de Seiko sup880 en de Seiko SFP608P1 is eigenlijk het voornaamste verschil dat de sup880 een solar horloge heeft en er staat solar op de wijzerplaat. Is de solar functie echt van toegevoegde waarde?

Of dit voor jou zo is moet je zelf inschatten.

Ja. Voor mij wel en zeker op de lange termijn is het ideaal.

Ik heb deze : Seiko SKP361P1 (even geen tijd voor eigen plaatje):

Saffier glas en binnen je budget

2016 verkocht ik hem :wink:

Jammer, jaar te laat gevonden

Loopt verrassend goed… Ooit uit een ruil gekregen, maar hier 0 draagtijd gekregen.

Geen wonder, je teruggekeerde Speedy is vele malen mooier! :smirk:

beste sms

ik had begrepen dat jij interesse voor het alex en co horloge hebt , dat ik onlangs op horlogeforum gekocht heb .

mvg ck




Dit is het horloge dat is gekocht van etsy. Totaal was het 12 euro, 7 euro voor het horloge + 5 euro verzendkosten.

Dit is ook een mooi alternatief. Bijna dezelfde maten als de echte.

1 like