Na de originele band, Ali RVS schakelband, Ali FKM nu maar eens op CNS Single Pass NATO.
Nog niet de optimale kleur voor mij, ik ga nog wat bandjes erbij zoeken.
Op Ali MN als je dat zo mag noemen. Vrij goedkope kwaliteit band maar €80 voor een Erika is meer dan het horloge gekost heeft
Hoor er enthousiaste berichten over, misschien maar eens de gok wagen…
De ene Ali-bracelet is de andere niet. Vandaag gewisseld van staal naar staal.
Dit zat erop de afgelopen weken, voelde echter minder goed. Speling tussen de schakels, pushbars lastig te plaatsen, laag gewicht(alles hol). Ook de uitstraling bevalt mij niet zo:
Onderstaande bracelet net binnen en erop gezet. Ik had hem al op een andere Duro, dus wist wat te verwachten. Band is zwaarder, maar ook deze band heeft hollow endlinks. Maar schakels hebben veel minder speling en voelen steviger/sterker. 1 pushbar paste niet lekker, zat af fabriek een klein vuiltje in de endlink. Ook staat deze band mooier, imho:
Absoluut veel beter! Maar ik ben natuurlijk wel bevooroordeeld met dezelfde band op de mijne…
Heel comfortabel deze Ali band…
Nieuw (AliExpress) “Tissot” rubber binnen gekomen gisteren. Moest wat rubber weg knippen omdat de band ontworpen is voor de Tissot Seastar maar dat zit aan de onderzijde dus onzichtbaar.
Ziet er goed uit vind ik, steviger dan FKM synthetisch rubber al zit er wel een beetje “verse autobanden” luchtje aan zoals in een auto showroom.
Maar eens een paar dagen testen hoe echt rubber bevalt…
Op het eerste oog mooi. Maar zit er nu ong een mm speling tussen kast en band? Lastig te zien op mijn kleine iPhone-scherm.
Ja dat klopt, deze band is niet ontworpen voor de Duro en daarom past het net niet helemaal helaas. Ik wilde een keer rubber proberen en voor 22 euro ben ik verbaasd dat het echt naar rubber ruikt en niet als siliconen aanvoelt. Aan de andere kant kan dit volgens mij nooit echt natuurrubber zijn voor dit geld.
Ik ruik de band regelmatig tot op 1 meter afstand… Verder draagt ie wel comfortabel en stevig…
Even het topic nieuw leven inblazen. Ik heb mijn Duro nu op staal nadat ik NATO en FKM heb geprobeerd. Leer nog niet erop gehad. Jouw band ziet er mooi en stoer uit. Welk merk en type is dat? Waterafstotend?
Er staat een mooie te koop in het aardbeving topic!
Wie biedt er mee?
Oeps, de leren band lang niet erop gehad, heb hem er even bij gezocht. Is merkloos, ik denk ook niet waterdicht.
Ik heb er ook van alles op gehad, NATO, leer, rubber.
Maar uiteindelijk heb ik ze alle vijf op staal, beval toch het beste, qua looks ook.
Na één jaar experimenteren met alle soorten banden ben ik nu ook terug bij staal voor de duikers en sportieve horloges en leer voor de dressers.
Bij de Bolle een Pepsi voor 56 euro.
En voor €57 de Pepsi bij Amazon.com. Dat is inclusief alle kosten en een Marlin op de wijzerplaat.
Casio Men’s MDV106-1AV 200 M WR Black Dive Watch (MDV106-1A) https://a.co/d/0un2114
Amazon.com is ook de enige die de Kermit versie heeft, wellicht is deze nooit meer uitgekomen als MDV107?
Absoluut! Fijn stevig horloge met mooie uitstraling. Alleen het standaard bandje vind ik niks, te stug.