Casio Duro Only

Dat zijn de leukere typefoutjes :+1: :scream:

4 likes

oops … 6 tientjes that is …

Import kosten is alleen BTW en max 80 cent per horloge (google het maar eens)

Dus blijf die prijzen wel erg hoog vinden. Ach ik heb al een Duro :slight_smile:

3 likes

Dinsdag bandenswapdag.

Acht van de negen Duro’s op iets anders gezet.

13 likes

Gisteren zag ik deze topic voorbij komen en werd ik weer eens geattendeerd op dit pareltje.
Ik heb de gouden variant meteen besteld samen met een lichtbruine NATO band.

De 44mm kast is misschien wat aan de grote kant voor mijn polsen, maar het geeft wel een beefy uitstraling wat ik wel kan waarderen.

11 likes

Mooi! (en sorry dat ik je weer geld heb gekost) Topic was eigenlijk bedoeld als geintje / tegengas tegen alle "*** Only " topics met toch wel hoger segement horloges (waar ik ook niet vies van ben trouwens) bedoeld.

Maar inderdaad de Duro heeft wel een speciaal plekje in mijn collectie, draag hem veel (want veel bezig in de werkplaats / tuin) en heb er echt buitengewoon veel plezier mee!
Moet me ook inhouden als ik mensen zie zoals jij met gouden versies of de pepsi / batman varianten.

2 likes

Maar de mooiste is wel de zilveren dial.

6 likes

Ahh satire! Zo had ik hem niet opgevat.

Casio heeft bij mij sowieso een speciaal plekje, mijn liefhebberij is daar mee op jonge leeftijd begonnen. Om die periode te eren had ik al een illuminator in mijn collectie en de Duro is een mooie toevoeging.

De Duro is wellicht een goede kanshebber als dagelijkse beater.

3 likes

De Pepsi. Heb er twee van: een op staal en een op leer nu.

Vind ze wel allemaal iets hebben hoor. De kastvorm is zo mooi. :heart: it.

1 like

Ik heb mijn eerste Duro, de zwarte, van @Jesus gekocht. De acht andere heb ik allemaal via Amazon.com uit de VS gehaald.

De MDV107 zonder Merlin die nu in Europa worden verkocht vind ik niks.

Alle kleuren tussen de 40 USD en 69 USD te krijgen.

https://a.co/d/i2NVxIR

Om discussies over invoerrechten, BTW te vermijden. De kosten worden tot op de cent uitgerekend bij Amazon.

7 likes

Het is toch de springende Merlijn die de dial zo herkenbaar maakt. :+1:

2 likes

Zo is het maar net Jesus

2 likes

Op een of andere manier kwam ik vanavond weer in dit topic terecht en dacht ik aan de Duro die ik vorig jaar had opgeknapt en (stom genoeg) weer had verkocht…

Het gekochte exemplaar had een kapot glas en een beschadigde bezel. Met een nieuwe bezel, een saffier glas en een stalen band was het toch wel een beauty.

9 likes

:smiley:

9 Duro’s, en ik vond 4 al genoeg :rofl:

3 likes

+1

2 likes

De “mooiste” is natuurlijk een heel persoonlijke appreciatie van een horloge, maar de zedzaamste is het zeker :smiley:

En ja, hoewel mijn smaak van nature eerder naar blauw gaat, vind ik een zilveren of witte wijzerplaat soms ook wel knap, o.a. bij deze :wink: .

4 likes

Ja, die had ik niet verkocht denk ik :slight_smile:.

Waar heb je een vervanger voor de bezel gehaald als ik vragen mag :wink:.

4 likes

Haha, ik heb dat van jou Paul. Jij wilde niet teveel bandenswapjes. Ik vond dat de supertip van het jaar.

2 likes

Ik vermoedde al zoiets toen ik je variëteit aan bandjes zag :wink:

2 likes

De bezel van een Omega Planet Ocean past op de Duro. Dus als je daar op zoekt op eBay of bij oosterse aanbieders, dan heb je een ruime keus

3 likes

Super ! Dankjewel.

2 likes