Jazeker!
Mijn Casio MVD106 is onderweg vanuit de USA
Aangepastā¦
Mooi, deze thread! Ik houd ook ontzettend van mijn Casiootjes. Dit is een van mijn favorieten: een door seymourpowell design ontworpen Overland uit medio jaren '90.
En ook mijn Casio W-59 mag hier niet ontbreken. Op het eerste gezicht lijkt hij op de bekendere F-91W, maar er zijn een aantal verschillen.
Het iets meer afgeronde ontwerp van de W-59 stamt uit 1982 en is daarmee een echt eighties horloge, terwijl zān bekendere broertje uit de vroege nineties komt. Dat, en het feit dat 'ie 50m waterdicht is (tegen 20m voor de F-91W).
Mag deze ook? Blijft een Casio maar blijkbaar uit de tijd dat ze Edifice meer bekendheid wilde geven. Zit alles op en aan en ālooks like a million bucksā
Dit was mijn allereerste Casio. geen idee of het mijn eerste horloge was. Zou best kunnen eigenlijk.
Dit mijn tweede, volgens mij van mijn oma gekregen. āLooptā nog steeds.
Met deze Casio is de hele gekte begonnen voor mij. Kwam net uit het ziekenhuis na vier weken, van een spontane klaplong.
Wou wel eens wat leuks kopen voor mezelf.
Deze ooit gekocht als beater, maar ligt nu te verstoffen eigenlijk. Laat de wijzerplaat (patroon) je niet voor de gek houden, dit is helaas geen Solar.
En dan nog deze drie, die soms nog wel gedragen worden. Vooral die Pro Trek, wat een van mijn comfortabelste en favoriete horloges is.
En daarnaast heb ik nog 6 G Shocks, die ik nu in een ander draadje ga plaatsen.
Dat zijn de MRW Casioās
http://jamtangan88.com/image/cache/catalog/arloji-jam/casio/standard/men/MRW-S300H-8BVDF/MRW-S300H-800x800.jpg
Deze hebben geen draaibare bezel.
De MRW200 serie hebben dit wel maar zijn weer niet solar.
Goed zoeken op ebay voor de scherpste prijsā¦
Thnx Dreski
Mijn enige non- G-Shock. Naast mijn suunto in gebruik werkklok en heel handig voor tijdzones. Ooit eens voor een tientje op het forum overgenomen
Ergens kwam deze te voorschijn : MQ-400W ?
Kan er weinig van op internet vinden.
Zojuist een 371 batterijtje besteld, ben benieuwd.
De band past niet, is staal en te klein.
Moet dus iets nieuws op: 18mm of schakels tussen.
Heeft iemand tips wat het is en wat ik het beste qua band kan doen ?
Shiney Happy People
Dit is echt wel een hoogstandje: WorldTime, Solar, Titanium etc ⦠just perfect
Ik vind die 6100 serie net iets strakker @Myrrhman
Kan nog meer dan de Gulfmaster. Niet dat ik het allemaal ooit zal snappen hahaha. Leuke vergelijking hier: https://www.youtube.com/watch?v=ayh4Jtp65eo
Hmmm. Ik heb ze al een keer eerder vergeleken ja.
Ik vind toch de skeleton hands op de 6000 mooier. Maar vind de āMode handā dan wel weer mooier op de 6100. Waardoor het Pro Trek logo mooi in het midden komt te staan.
Ja, vooral dat ie in het middel viel vond ik opeens belangrijk toen ik die 6100 zag @Myrrhman hahaha. Welke versie is met stalenband? Ik voel dat ik de trigger over ga halen binnenkort
Voor zover ik weet heeft alleen de PRW- 6100YT een bracelet. En die is van titanium. Net zoals mijn PRW-6000YT. Lekker licht. Zijn een genot om te dragen.