Casio Only. (Non G-Shock)

Niet mijn duurste, wel de enige die altijd juist loopt :slight_smile:

6 likes

7 likes

Mijn 3 Casio’s……

Geinig dingetje.

10 likes

13 likes

Hallo, ik ben een 15 jarig kind en helemaal gek op horloges. Dit is mijn casio a168 vintage

9 likes

Leuk, die van mij vandaag :facepunch:

8 likes

Hoi Dirk, welkom bij de club.

11 likes

Welkom Dirk. Hele leuke keuze. Casio is keileuk. Die kist ziet er lekker vol uit :wink:

Dit horloge wordt alleen verkocht in Aziatische landen (o.a. India, Azerbeidzjan, Iran, Pakistan). En in het plaatsje Zenderen :thinking: bij kish.nl. Klassiek ontwerp, volledige weekdag en datum. Komt dit klassieke ontwerp je bekend voor? Juist ja.

Het enige staal zit in het deksel en in de band. De kast en bezel zijn van ‘ION plated’ plastic. Niks gepolijst dus. Resultaat is een horloge wat vederlicht is.

Wat mij bij Casio blijft verbazen is dat ook dit horloge elke seconde-index trefzeker raakt. Is ook bij al mijn Duro’s en zeker ook bij mijn Oceanus. Ik heb horloges van andere merken die € 800 vragen voor een horloge wat geen enkele index kan raken. Dit horloge kost overigens € 40.

Referentie is MTP-1370D-7A2VEF. Module is de 2784. Kastdiameter van 40mm, lug breedte van 20mm. Op de originele Casio stalen band.

13 likes

:+1:

Mooi, en inderdaad: de wijzers doen bij Casio heel precies hun werk. Dat heb ik bij mijn Duro’s ook gemerkt.

Vraag me wel af hoe krasbestendig kast en lunette mettertijd gaan blijken te zijn, dus ben benieuwd naar je ervaring in de komende weken/maanden.

1 like

Vandaag is weer Casio day voor mij :slight_smile:

Leuk dat Duro’s zowel aan strand en in de tuin als op kantoor kunnen :wink:

14 likes

Speelt met het licht, deze digi Casio.

9 likes

Duro op Miltat en met saffier!

9 likes

Yep, Paul die Casio maakt goede horloges; qua prijs, imago en merkbeleving zitten ze echter niet al te hoog. In meerdere opzichten werkt dat tegen hen bij de liefhebbers. Sommige van hun producten zoals de Duro’s hebben een schare ‘hardcore’ fans.

Die krassen op kast/lunette zal ik denk ik niet kunnen testen; daar draag ik ze te weinig voor / rouleer heel veel.

1 like

Kwam dit tegen in de VS tegen voor 25 USD. Hier verkrijgbaar voor rond de € 50. Vond hem niet denderend eruit zien, echter na het dragen toch positief ervaren.

Dit is weer een Casio met maximale bang-for-your-bucks. Analoge en digitale tijdsaanduiding zodat je twee tijdzones in 1x kunt zien. De World Time functie ondersteunt 31 tijdzones. Verder 3 alarm tijden, stopwatch en een timer.

Lume? Niet nodig, knopje indrukken en altijd licht. Batterij gaat 10 jaar mee. Ook nog ruimte om telefoonnummers op te slaan; niet geprobeerd, geen tijd en zin in gehad.

Referentie is AW80D-1AVCB. Module 2747. Plastic kastdiameter is 40mm, lugbreedte is 18mm. Op de originele stalen Casio band.

12 likes

Ik hoop dat hij alleen maar voller wordt in de loop van de jaren :))

1 like

Voor de liefhebbers van de Duro.

3 likes

Ik had niet verwacht hem nog nieuw in NL te kunnen kopen, de MDV106B-2AV, vanochtend ontvangen:

11 likes

Mooi blauw is niet lelijk. :+1:
Proficiat.

8 likes