Casio Only. (Non G-Shock)


De ‘Gunmetal Grey Ripley’ op z’n nieuwe Nato gepropt.

7 likes


Nieuw model: mwd-110h.

11 likes

Ja proppen is het wel bij Casio. Staat erg goed! Leuk horloge, ik sla 'm over, heb niet zoveel met deze SF film en Sigourney Weaver maar het is erg tof dat Casio dit model weer verkoopt. Casio is en blijft in veel opzichten uniek en de kwaliteit is altijd prima.

1 like

Dankje! Had deze ‘look’ in m’n hoofd, heeft goed uitgepakt i.m.o.

In m’n jeugd was ik gek op SF en (post) apocalyptische films. Tegenwoordig zijn de enige ‘vierkante’ dingen met een display waar ik naar kijk mijn horloges van Casio.:wink: Wel een leuke herinnering aan die tijd.

Blijf het leuk vinden dat ik in zekere mate net zoveel plezier beleef aan m’n Casio’s als aan m’n andere (veel duurdere) horloges.

1 like

Kon het niet zo snel vinden hier, maar wat vinden jullie van deze? Een Tiffany blue Casio voor 55€
Ik vind het best een geinige zomer knaller. Linkje

17 likes

Mijn grab n go collectie

14 likes

Vandaag de Casio Lineage weer eens om de pols.
Maanden in het donker gelegen en bij het oppakken en het zien van het licht werd hij weer wakker.
Wijzers begonnen gelijk te lopen naar de juiste tijd.

12 likes

Fraai horloge, band sluit mooi aan de kast. Wel een apart font dat lcd display…

1 like


Nieuwe mod op de Casio 217 met een band van de AE1200

17 likes

Inverse display mod? Staat 'm goed die band!

Help, de laatste tijd wat casio horloges verzameld uit wat ik ooit gekregen heb van fam en collega’s etc.

Kan iemand mij vertellen wat nu de echte casio is ik zie hier de meeste uit China één uit Japan en één met een malaysia uurwerk.

6 likes

Gaaf schouwspel. Love it als ik dat zie.

1 like

9 likes

Nieuw in de verzameling. Ik noem 'm Casio Navitimer. Klinkt interessanter dan “Casio Edifice Classic EF-527D-3AVUEF”. :innocent:

7 likes

Ziet er wel mooi en indrukwekkend uit! Begrijp alleen nog niet alle informatie die af te lezen is…

3 likes

De buitenste ring is in essentie een rudimentaire rekenlineaal. Het was het enige waar ik op de middelbare school mee mocht rekenen. Long, long time ago.

Ah duidelijk, zoals je aan mijn profielnaam kunt zien ben ik net uit het overgang tijdperk van de rekenlineaal naar de eerste rekenmachine.
Toen ik eenmaal de TI-25 had wilde ik niks meer weten van de rekenlineaal waar ik overigens alleen basale bewerkingen mee kon doen.
Heerlijke rekenmachine was dat …

image

2 likes

Leuk om te zien, zo’n rekenliniaal het ik inderdaad nog gebruikt op de middelbare school in de jaren 70, :+1:. Nostalgie.

1 like

Dan zijn we ongeveer even oud, denk ik. Ik meen me ter herinneren dat er op een gegeven moment simpele zakjapanners te koop waren. Het gebruik ervan op school was echter streng veboden.

Ik van 1960, dus 1972 middelbare school.
Rekenmachines mocht volgens mij wel, zeker weten doe ik het niet.