Casio Only. (Non G-Shock)

De Casiotron limited edition kan ik niet betalen. Maar… Toen ik op die Casiotron googelde kwam er een ander model naar voren dat al een paar jaar bestaat en compleet aan mijn aandacht is ontschoten. De A171. Spotgoedkoop en ik heb 'm meteen gekocht.

Echt klassiek Casio: weegt incl. bandje 3 gram, verchroomd plastic en het lampje is niet geschikt om de tijd in het donker te lezen, ha ha. Ander bandje om gedaan dat ik nog had liggen (Casio? Aliexpress?). Wat een gaaf ding zeg! Klein en dun qua afmeting en zeer geschikt voor mijn kleine pols.

11 likes

:wink::pray:t2:

7 likes

10 likes

11 likes

Aan 't kijken naar de Casio Vintage modellen. Klinkende namen zoals A158, A168, A171, B640… en dan de quartz uurwerken, met name 593, 3294, 3298, 1572…

Allemaal geen dure horloges, gaande van 39 euro tot 69, maar is er iets waar ik op moet letten wat betreft display, leesbaarheid, verlichting ? Ik zie op het eerste gezicht weinig tot geen verschil in functionaliteit maar zijn er modellen die beter vermeden worden, of andere die worden aanbevolen ?

U vraagt wij draaien.

Of dat metalen bandje (€ 7,06) na een week gaat roesten weet ik niet maar ik vind 'm mooi staan op mijn A171 goedkoopje (€ 35). Je moet sinds kort boven de 10 euro bestellen om geen verzenkosten te betalen (die zeer schappelijk zijn overigens). Meestal “binge” koop ik op AiExpress. Ik heb behalve de stalen band waar jij het over hebt ook en “leren” band (€ 6,08) gekocht. Er stat tenminste “genuine leather” op de binnenkant en hij ruikt naar leer maar voor die prijs ga ik er wel vanuit dat de bovenkant gewoon plastic is, ha ha. :wink: Een zwarte leren band vind ik trouwens ook verrassend goed staan op die A171. Ik noem die variant de “Darth Vader”.

Zie fotootjes (mijn fotografeer vaardigheden zijn even slecht als mijn camera).
Metalen band, op standaard
Het choom steekt wel en beetje af ofhet (geborsteld?) staal.
Metalen band, om pols

De “Darth Vader”. Het zwart v/h bandje staat goed met het zwart van de kast.
Leren band, om pols
(yep, zo smal is mijn pols…)

10 likes

A-168. Beter wordt het niet. Is ook net een beetje groter, waardoor het beter draagt. De meeste van die “vintage” modellen dragen vrij klein. Ook is deze voorzien van de mooie EL verlichting. Daardoor is de lcd wel weer net een fractie minder “crisp” dan bijvoorbeeld de A-158/159. Ik heb ze beide, maar de 168 draagt het fijnst imo

1 like

Het ging tussen deze 2 :

Ik laat binnenkort zien welke ik heb gekozen :blush:

9 likes

Goedemiddag!

18 likes

Elke keer als ik dit model zie, wil ik een…

2 likes

Uiteindelijk deze gekozen :

Heel mooi, waar voor je geld, dat is zeker. Maar ik vind het nogal (heel) klein staan aan mijn pols. Moet er nog aan wennen. Ziet er prachtig uit, display en lighting super, maar het formaat, he…

Wellicht had ik beter de A168 gekozen, is iets groter. Ik heb nog wat tijd om te overwegen. Misschien gaat het horloge retour en neem ik A168 in de plaats…

13 likes

Kan prima toch om je pols? Ziet er zeker niet gek uit. Succes met het maken van je keus of je het houd of niet.

2 likes

Toffe retro Casio! Mooie maat voor jouw pols. Koop ze gewoon allebei om af te wisselen, ze kosten niet veel.

1 like

Gisteren impulsief gekocht mede dankzij @Fate_Amenable_To_Change
zijn lekkere retro Casio muziek video :sweat_smile:

Maar toch echt wat te klein voor mijn pols en dus mijn vader ermee blij gemaakt.
Hij vond hem helemaal geweldig en zei dat ie gelijk vanavond een bom :bomb:
in elkaar ging knutselen op zolder :rofl:

afbeelding

10 likes

Een. :slight_smile:

Mooi man. If it’s good enough for al qaeda… Oh, wacht, dat is een Toyota hi-lux.

Die van @Kaneda is ook tof. Ik waardeer de OG en vintage looking Casio’s meer dan de G-shocks, merk ik. Iets met sentiment.

3 likes

Fixed :+1:

Zal maar niet zeggen wat voor merk hij rijd :sweat_smile:

Weet niet welke instanties allemaal meelezen hier…

Ik had in 2022 een jaar lang een nieuwe champagnekleurige Toyota Corolla Sedan. Woest mooie auto, ik mis hem nog wel eens.

3 likes

Teruggestuurd… Is weinig geld, maar is sowieso te veel als ik het horloge toch niet ga dragen. Te ‘dressy’ en vooral, te klein…

Zo, mijn Casio A1100 collectie is compleet. Voor elke minuut een!

14 likes