Catawiki waar ben je mee bezig?

Ach wat maakt het uit.
Op kuttawiki verkoopt het toch wel.
Daar zien ze liever een fris geverfde wijzerplaat.

1 like

Zelfs op uhrforum kom je veel frankens tegen.
Ja, bij onze loodrechte betonnen Duitsers.
Je moet gewoon zelf goed opletten en je research doen.
Ik stonk er laatst ook nog bijna in met een vintage Tissot seastar :confounded:

Ik heb zelf ook het idee dat de kwaliteit van redial’s enorm toeneemt. Ik sprak laatst een handelaar uit Hongarije die iemand in Polen wijzerplaten laat maken, ik heb ze gezien, knap als je die er uit pikt


2 likes

En dan staat er ook nog (ik las er de eerste keer ook overheen)

Movement : Automatic, works perfect but doesnÂŽt keep time

En vervolgens een schatting van 300-450 op plakken. Zijn gewoon boevenstreken imho.

2 likes

Briljant.

Bizar he?

Ik heb de veilingmeester nog een berichtje gestuurd dat ik zo mijn bedenkingen heb bij het horloge, maar zal er wel niets meer van horen.

Jawel, meestal krijg je een berichtje terug. Dit is overigens vrijwel altijd NA de veiling. :sweat_smile:

Zo verkocht mijn pa 2 weken terug een lelijk W2d ding voor 850 euro
 :confounded:

Alleen wordt 'ie maar niet betaald, verwacht ook niet dat dat gaat gebeuren eigenlijk.
Met de wijnen die we er regelmatig verkopen nog nooit problemen gehad.

Weer iets bijzonders bij onze vrienden van Cata-strophe-wiki
ze hadden een Pontiac in de veiling https://veiling.catawiki.nl/kavels/14129045-pontiac-black-dial-memomatic-2783-eta-men-1970-1979
Aangeboden door “quality goods” in BelgiĂ«. Zogenaamd origineel. Dat de kast kapot gepolijst is en dat de kroon bij 4 uur niet origineel en hoogstwaarschijnlijk niet eens een compressor kroon is vergeten ze voor het gemak maar te vermelden.
Vreemd genoeg zie ik ook deze advertentie met aanbieder in Assen http://www.marktnet.nl/sieraden-horloges/horloges-heren/pontiac-zwarte-wijzerplaat-memomatic-2783-eta-mannen-31289385.htm voor precies hetzelfde horloge.
Komt het horloge nu uit België of uit Nederland?
Proberen ze serieus een horloge, dat in de veiling niet verkocht werd, voor een belachelijk te hoge prijs via een ander kanaal kwijt te raken?
Vreemde gang van zaken daar.

Dat zegt meer over de verkoper dan over Catawiki.

Volgens mij niet, want de tweede link verwijst naar Cata

En hun “experts” zouden er iets van de tekortkomingen moeten zeggen.

Catawiki adverteert op wel meer sites. Op Chrono24 kom je CW ook regelmatig tegen, dus ik denk dat dit iets vergelijkbaars is.
Daarnaast -en ik heb er geen aandelen of andere belangen in- is een (kapot)polijstbeurt geen argument om te zeggen dat een horloge niet in de haak is. Als je vintage Rolexen bekijkt, zul je er ook genoeg tegenkomen zonder de originele scherpe randen, waar dan ook. Deze mate van polijsten is absoluut een killer voor een horloge, dat ben ik met je eens. Maar ja, wanneer een horloge té gepolijst is, is nogal een arbitraire grens en vooral een kwestie van smaak.
Datzelfde geldt ook voor kronen op vintage horloges. Als ze alle vintages zonder de originele kroon moeten tegenhouden moeten ze de jaarbegroting naar beneden bijstellen. Ik heb zelf ook vintages met een ‘nieuwe’ kroon gehad, daar ontkom je vaak niet aan.
Dus ik vind deze advertentie eerlijk gezegd prima. Ik zou het horloge zelf zeker niet kopen (inderdaad vanwege de kroon en het gebrek aan kastvorm), maar als een eventuele koper hem mooi vindt en het geld er voor over heeft


6 likes

Ook zo’n knutsel horloge. Wijzerplaat is een moderne reprint en zelfs al zou de plaat origineel zijn dan hoort hij absoluut niet in deze kast en de wijzers zijn ook maar een willekeurig setje wat toevallig voorhanden was. Dit soort Poljots zien je steeds meer op de markt helaas.
https://veiling.catawiki.nl/kavels/14169309-poljot-alarm-mens-watch-wrist-watch-made-in-ussr-in-1980th

Uitstekend verwoordt.
Catawiki moeten jullie echt niet serieus nemen. In goed Maastrichts dialect, “klomeleere” zijn het.

1 like

Catawiki is volkomen achterlijk.
Hele slechte ervaringen mee.

Totaal geen controle op wat er wordt aangeboden. Negeert enige vorm van kritiek.

1 like

Tegen beter weten in de veilingmeester bij cw toch maar een berichtje gestuurd over onderstaand gedrocht. Wp klopt totaal niet, geen secondewijzer, zucht :triumph:

Nog maar 4 euro geboden gelukkig, maar wel 50 (!) euro verzendkosten


https://veiling.catawiki.nl/kavels/14231809-certina-cal-25-36-vintage-heren-1960-1969

Je kunt wel reageren maar je reactie komt tegenwoordig bij een klantenservice medewerker uit heb ik gemerkt en die reageert als je mazzel hebt meer dan een week nadat de veiling al is afgelopen

Ik weet het, daarom het tegen beter weten in, maar soms moet je even stoom afblazen als je zulke verlakkerij tegenkomt he?

Gelijk heb je, het lost niks op maar soms moet je het gewoon even kwijt :slight_smile:

1 like

En toch, ook nu weer prima een horloge kunnen verkopen.
Prachtige Hamilton die ik hier niet voor een nette prijs verkocht kreeg via CW kunnen verkopen. Binnen NL nog wel.

3 likes