Catawiki

Ik maak ook gebruik van Catawiki en er wordt zeker veel spul aangeboden met een lulverhaal erbij en veelal van Dhr van Steenbergen, ik snap niet dat mensen dat soort slechte redials en marriages kopen maar goed er zal wel een markt voor zijn.

Catawiki is leuk tot er een dispuut is,dan krijg je ineens geen enkel kavel meer uitbetaald en je mag het zelf gaan oplossen met de koper hoe onredelijk die ook is.

even voor de goede orde, Catawiki heeft helemaal niets met Rikketik te maken, Rich Pontier is hoofdredacteur en veilingmeester maar beide functies staan los van elkaar.

ik , maar alleen als het iets echt leuks is waar ergens anders niet/nauwelijks aan te komen is
dus een zeer mooie vintage breitling een paar maanden terug bijvoorbeeld

1 like

Ik dacht idd dat de meeste verkopers uit Nederland kwamen en soms wat uit Belgiƫ. Maar blijkt dus veel groter qua kopers en verkopers. Wist ik niet.

Is voor jou tuurlijk niet leuk maar voor mij als koper natuurlijk wel dat de prijzen in het algemeen wat dalen. Het zou natuurlijk eigenlijk gewoon richting reƫele bedragen moeten gaan want zo werkt dat eenmaal bij vraag en aanbod.

Thanks voor de info!

Ik heb precies dezelfde tactiek maar het levert nog weinig opā€¦ :wink:

maar dat zijn het toch ook ā€˜reeele bedragenā€™ ? marktwerking , de koper bied wat hij wil betalen
dat is het mooie van veilingen , je betaald nooit teveel :wink: of te weinig

2 likes

Voor de koper was het destijds een heel reƫel bedrag, anders had hij/zij het niet betaalt. Ik snap wel wat je wilt zeggen, maar goedkoop worden ze nooit. Op Ebay moet je vaak ook diep in de buidel tasten als je een vintage horloge in een goede originele, werkende conditie wilt hebben.

Eens. Maar nu blijkt dat je bij Catawiki goed kunt verkopen trekt dat meer verkopers aan. Dus meer veilingen. Dus meer aanbod. Als dan de vraag hetzelfde blijft gaan de prijzen omlaag.

Ik houd het komende tijd in de gatenā€¦ :wink:

Ik heb inmiddels ook wat horloges op Catawiki verkocht, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.
Tot nu toe alles vlekkeloos verlopen. En eerlijk is eerlijk, goede opbrengsten. Wel heb ik gemerkt dat wanneer je een reserve price opgeeft het vaker tegenvalt!! Mijn ervaring is dus, om geen reserve price op te geven.

Qua prijzen vind ik het volgende, als een veilingmeester een schatting maakt, is en blijft het een schatting, het woord zegt genoeg lijkt me, al moeten ze natuurlijk wel reƫel blijven. Wat betreft de opbrengsten, daar is de koper altijd nog zelf bij!! De koper moet zoals eerder gezegd, zich maar wat beter verdiepen.

Ik heb horloges verkocht aan onder andere Taiwan, Frankrijk en Nederland.

Zelf heb ik ook wel eens meegeboden op een enkel horloge, maar de truc is denk ik, dat de bieders zich mee laten slepen in het spel!! Men denk volgens mij, ā€œach voor ā‚¬5 meer bied ik nog een keerā€ maar iemand die dan een bod uitbrengt bied dan alweer ā‚¬10 meer dan zijn vorige bod. Dan kan het best snel gaan.

Vooralsnog zeg ik: Catawiki Top

Klopt. Wat we onlangs in een andere topic al konden lezen: vintage horloges zijn populair. Ik had er eerder aan moeten beginnenā€¦ :wink:

Eigenlijk moet je een netwerk opbouwen zodat mensen horloges aan jou aanbieden. Met alle kapers op de kust is het tegenwoordig onmogelijk om op Ebay of Catawiki of iets dergelijks voor ā€œeen leuk prijsjeā€ een mooie originele vintage te kopen.
Ik ben overgestapt naar het kopen van horloges met werk. Met wat geluk heb je daar vaak nog leuke aankopen van.

klopt , en dat netwerk zorgt er ook voor dat de mooste / beste / zeldzaamste stukken direct aan een verzamelaar verkocht worden zonder ook maar aan een ander worden aangeboden , of op een website verschijnen

enige manier om nog wat leuks te kopen op ebay is met een BIN en een onwetende verkoper

Ik heb nog een tijdje geprobeerd in andere landen op marktplaats achtige sites proberen te kopen. Weinig succes. Kwam veel moois voorbij voor aardige/schappelijke prijzen maar mijn noors/zweeds/estlands/hongaars is niet zo goed en ik kreeg op Ć©Ć©n horloge na ( hij herkende me aan mijn naam van WUS) geen reactie, reactie in eigen taal, of slecht engelse no foreign sale terug.

Zucht. Wat is een ā€˜leukeā€™ vintage scoren af en toe toch verdraaid lastig.

Toch maakt dat de zoektocht wel leuk en blijf ik er eeuwig mee bezig. Zo erg vind ik het dus eigenlijk ook weer niet.

1 like

Nou, voeg me toe aan je netwerk, stuur me een pb en misschien heb ik nog wat voor je :slight_smile:

2 likes

Ga ik snel een keer doenā€¦ :wink:

Handelen hoeft voor mij niet zo. Ik vind vintage horloges voorlopig gewoon leuk om ze te dragen en te verzamelen (vandaar ook dat ze niet te duur mogen zijnā€¦ :wink:) . Gewoon omdat ik ze vaak erg mooi vind en interessant dat horloges die zo oud zijn ā€˜gewoonā€™ nog functioneren.

Zelf zie ik het niet zo als handelen. Wat ik het liefst doe is aan vintage horloges sleutelen, omdat inderdaad zoals je al zei: die ouwe meuk zit vaak heel mooi in elkaar en het is prachtig dat het nog steeds werkt. Ik ben alleen niet zoā€™n verzamelaar dus ik zie het als flipperen waarbij ik tegelijk wat winst kan maken. Zo kan ik alle gereedschap, schoonmaakvloeistoffen, olies en dergelijke betalen en horloges die ik zelf graag zou dragen, aanschaffen. Win win situatie :wink:

3 likes

Helaas gaat dat sleutelen voor mij niet op; ik ben zo onhandig dat ik zelfs nog geen bandje kan vervangen (is helaas geen grapjeā€¦ :relaxed:)

1 like

Hoi Thijs,

Van die ā€œreserve priceā€ heb ik mij al vaker afgevraagd hoe het kan dat als er een reserve price is, minder geboden wordt.
Ik kijk (keek) vaak naar het programma van Wayne Carini: die brengt ook vaak een auto in met een bodemprijs als minimale opbrengst. Om dat bedrag te halen gaat vaak heel moeizaam, Is eenmaal dat bedrag gehaald en/of de reserveprice wordt losgelaten, dan schiet de prijs/biedingen ineens nog een heel eind omhoog.
Ik denk dan: als je die auto toch graag wilt, kun je toch ook bieden als de reserveprice nog niet is gehaald??

Vreemd wereldje :slight_smile:

Zoals ik dat vaak zeg, als je het goed doet dan is het een hobby die zichzelf betaalt (afgezien van de enorme hoeveelheid vrije tijd die je er in stopt natuurlijk).

Een kavel moet zogezegd minstens 75ā‚¬ waard zijn, ik zie er geregeld DETOMASO horloges geveild worden voor 100ā‚¬ en meer die je op ebay koopt voor 15ā‚¬ā€¦

2 likes