Certina only

Prachtig
Beetje spijt dat ik m heb weggedaan

1 like

Twee nieuwe vintage brochures gescoord!

6 likes

Schaamteloze zelfpromotie, maar deze prachtige Certina staat in het blauwe gedeelte :kissing_heart:


4 likes


Weer eentje voor in de familie​:ok_hand::grin:

10 likes

Ik draag hem niet meer zo vaak, maar blijft een mooi horloge!

15 likes

Paar maanden geleden trok ik een la open in een klein kringloop winkeltje ‘De oude spar’ in Geesteren. Tussen de wegwerp zonnenbrillen en de zelfgemaakte kralenkettingen viel mijn oog op een horloge. Het was de kast en kleur dial die mijn aansprak. Het bleek een Certina DS. Uiteraard niet lopend, behoorlijk gekrast en aan een smerig rekbandje. Voor 5 euro durfde ik het risico wel aan. Eenmaal op HF gezet kreeg ik leuke reacties en hele goeie tips. Via @dins1 kreeg ik @Tokes getipt (dank @dins1) . Toke heeft geweldig werk verricht. Mooi glaasje er ingezet en het volledig geserviced (Dank @Tokes) . Ik heb zelf de kast onderhanden genomen. Deels gebrushed en de rest gepolijst. Ik wilde een rallystrap erop zetten. Via @drumstof de tip gekregen om eentje bij Fluco te kopen. Dat was een goude tip! (Dank @drumstof). En dank HF leden die mij hebben vertuigd om deze Certina te houden en niet weg te doen. Het is ondertussen mijn dailybeater geworden.
(in de afbeeldingen het horloge vlak na de vondst en het eindresultaat)

Fijne dag allen :sunny:

35 likes

Wauw, mooi opgeknapt!

1 like

Prachtig resultaat…

…en een leuk verhaal erachter!

1 like

Gaaf!

1 like

Die is echt mooi geworden! Van een verwaarloosd horloge naar een knap dagelijks horloge! Staat je geweldig, vooral die laatste foto :+1:

1 like

Superleuk en gaaf bandje! Fluco zei je?

1 like

https://fluco-online.de/en/ :+1: :+1:

M’n favo quartz…DS2 Precidrive…:ok_hand:

12 likes

Alleen nog mooi bandje erbij zoeken :wink:

12 likes

Die is mooi geworden zeg!! Geniet ervan!

1 like

Een van de mooiste Cerina”s in de huidige line up

Nieuw fris zomers bandje
Nu de zomer nog :joy:

18 likes

Leuk verhaal, mooi horloge, goed merk.

1 like

Een sneak preview van mijn nieuwe Certina… herkenbaar aan de oranje dial :stuck_out_tongue_winking_eye:

15 likes

Afgelopen Woensdag deze beauty ontvangen. 34 mm uit 1962

7 likes

Is een heel gaaf ding. Veel value for money. Strap wel omwisselen voor een mooie tropic.

Hoop fat je mazzel hebt en dat de stalen ring om het glas niet “uit het lood” staat
Ik kon er niet goed tegen

Op de renders perfect maar in het echt random. Waarschijnlihk wel op te lossen met juiste tool als het niet zo is

Ga zelf binnenkort de zwarre variant kopen of wellicht toch de blauwe uitvoering van de PH200.

1 like