Certina only

De foto in het blad stat niet op de site.
Het horloge ligt op een LP op een pick-up.
:grinning:

1 like

er zal vast wel een stukje op fratello over verschijnen. Dat is toch een soort spreekbuis van de Swatchgroup (niet slecht bedoeld hoor)

Zo, ik mag hier ook een beetje meedoen met deze oude DS

13 likes

nou er is niks mis met deze vintage certina. integendeel. wees er trots op/blij mee.

1 like

Zeker. Heerlijk vintage. Prima draagbaar ook nog eens.

Nice :ok_hand:

1 like

dit soort horloges moeten ze gewoon opnieuw gaan maken. ik heb een certina new art uit de jaren '60 van mijn vader geerfd en een certina ds1 automatic gekocht in 2005. ik moet zeggen dat de new art veel prettiger draagt dan de ds1(deze geeft wel een veel degelijker gevoel)

1 like

Certina electric ?
Wat voor uurwerk is dat?

De New Art is volgens mij meer een dresswatch toch? Die dragen altijd fijn. Was nu echt op zoek naar een vintage casual

Prachtig maar hoe werkt dat ?
Stemvork?

1 like

toen mijn vader dit horloge kocht was het begrip dress watch nog niet in zwang. de kast bestond uit 1 stuk, wilde je bij het uurwerk iets doen dan moest het glas er af gehaald worden. was wel garantie voor goede waterdichtheid. dat was voor mijn vader, als zeeman, een belangrijk gegeven.

1 like

klopt! Zit een ESA stemvork in die eigenlijk generiek gebruikt wordt. Zijn ook nog redelijk goed te verkrijgen waarbij je gewoon het merkplaatje om kan zetten😊

2 likes

De kwaliteit spat er vanaf! Loopt deze ook zo snaar strak?

Nog geen idee, zaterdag van de Sint gekregen en nog weinig polstijd gehad. Van wat ik nu zie, wijkt ie in de laatste uren nauwelijks af.

1 like

Is een Certina Electric niet zon electro/magnetisch ding met een ouderwets balanswiel en een batterij ipv veerton?

Certina 28-353 (ESA 9154)

Hehe. Volgens mij wel…

Uitverkoop

1 like

het verschil zit hem in de stemvork

afbeelding

2 likes

O shit. Had gemist dat superduiker reageerde op je certronic. Dat is idd wel een stemvork.

2 likes