Certina only

Hee de mijne kan maar tot 190 :stuck_out_tongue_winking_eye:

11 likes

:joy: :joy: :joy: Zal ik bij de volgende een pakje paracetamol mee sturen? :grin:

1 like

Onlangs deze Argonaut 280 gekocht, blijft één van mijn favoriete modellen :slightly_smiling_face:

18 likes

Mooi model idd! Heb hem zelf ook, maar helaas is de datum schijf kapot, wrs afgebroken tandjes. Blijkbaar een bekend probleem bij dit type.

Edit, deze dus. Iets ander model, maar is een heerlijk horloge!

11 likes

Ja mooi. Ik heb een DS met prachtige blauwe plaat met hetzelfde probleem. Ik hoop dat iemand nog eens een metalen aftermarket datumschijf voor deze serie uurwerken (854, 919 etc) gaat maken, verder zijn ze echt ontzettend goed :slightly_smiling_face:

1 like

$_84

7 likes

Was het niet juist het veertje in het datum verzet rad dat vaak een probleem geeft?

2 likes

Ik zag deze op MP staan, zonde van de wijzerplaat, verder gaaf ding!

Volgens Koen niet. Ik ben geen technisch expert, gewoon een liefhebber, maar volgens hem dus de (afgebroken) tandjes. Ik meen me te herinneren dat er inderdaad ook een model is waarbij het veertje het zwakke punt is, weet niet welk cal dat is.

Dat is de 25-651
s-l400 (1)
Hier het waanzinnig kleine veertje.
Zo klein dat het met het blote oog nauwelijks zichtbaar is.
Toch is het mij eens gelukt zo’n veertje te vervangen. Wat een &@€*%¡¢¿ klus.

4 likes

Mijn Argonaut heeft een 919-1, daar dus het probleem de datumschijf. Dacht dat de 919 ook geen manufactuur meer was maar een aangepaste ETA? De 25 serie is wel echt top kwaliteit maar helaas dus altijd ergens een zwak punt.

Nog iemand op HF met de Heritage Chrono ???

24 likes

919-1 is het laatste manufactuur uurwerk van Certina, zeker geen aangepaste ETA. Het datum verzet mechanisme bouwt spanning op en deze wordt in 1 keer afgegeven voor een razendsnelle datumwissel. Prachtig gemaakt, maar helaas gaan de plastic datum schijfjes er aan na al die jaren :slightly_smiling_face:

6 likes

Bedankt voor de nuttige info. Prachtig uurwerk dat zeker. Toevallig is gister een DS4 automaat met zo’n uurwerk bezorgd. Gelijk getest het lijkt er op dat de datum nog functioneert.

4 likes

Te weinig oog. Dit is een mooi horloge en verdient meer aandacht.

1 like

Ik heb hetzelfde horloge, maar dan met een 854-1 handwinder uurwerk. Waarschijnlijk is deze datumring gelijk aan die van de 919-1. Dan is je zoekmogelijkheid wat ruimer.

14 likes

12 likes

Ik doe hier ook eens mee!

11 likes

13 likes

14 likes