Certina only

Thnx, is voldoende nauwkeurig hoor!
1973 had ik gegokt,… Toen was ik 12 :smirk:

1 like

Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik op zou moeten letten bij een eventuele aanschaf van een Certina PH1000? Ik vind het een enorm bruut horloge, maar zou niet weten wat eventuele zwakke punten zijn van het horloge en of het een model is waar bijvoorbeeld veel aftermarket-onderdelen in verwerkt kunnen zitten en waar ik dan op moet letten.
Zie bijvoorbeeld onderstaande ebay-advertentie.
Certina DS3 PH1000

Mocht iemand hier trouwens zo’n PH1000 thuis hebben liggen, dan zie ik graag een wrist-shot voorbijkomen. :slight_smile:

Ik ben een verrader!

En hij moet naar een liefhebber.

Check please, hij zit al in de doos :unamused:

7 likes

Ik heb vroeger ook een Certina gehad en deed het er goed. Weet iemand waarom Certina zo weinig op HF te zien is?

2 likes

Geen idee! Misschien niet sexy genoeg?
Of te behouden styling?

De fans zijn in ieder geval bijna altijd trouwe fans, net zoals bij Eterna

1 like

Ik vind ze leuke modellen hebben, maar ze missen een eigen stijl imho. Je kan er even goed een ander merk op zetten en het werkt even goed.

Moesten ze een retro model uitbrengen naar die van @Skyjack hierboven, dat zou wel wat zijn :slight_smile: historie genoeg om uit te putten.

1 like

Marketing? En wat imo ook niet helpt is dat het dealernetwerk bij lange na niet zo uitgebreid is als bijvoorbeeld dat van Seiko of Tissot.

Daar heb je wel een punt.

Alhoewel de Certina, die ik ooit bezat, veel op een SARB033 leek. Maar goed, over geheel gezien, zien ze er wel behouden uit en missen ze meestal net dat WoW- effect, denk ik.

Maar het zijn wel degelijke horloges.

1 like

Waanzinnig mooie klokken! Heb er 10tallen op m’n mobiel staan!
ds5801112

ds5601112

Ligt aan de eigenaren van de groep waar Certina in zit.
Die kiezen bewust voor andere merken :unamused:

Met een beetje marketing aandacht zou dat toch op te poetsen moeten zijn?

Of krijgt Eterna voorrang?
Zou mooi zijn als ze alletwee een fatsoenlijk ondersteund worden

9 likes

Dat zijn inderdaad hele mooie als ik het goed zie, vintage klokjes. Behalve mss de DS4 uit de 2de foto van je. Maar zijn er ook waanzinnig mooie recente klokjes te vinden?

1 like

Ja natuurlijk!
INKOPPERTJE,…
CHECK MIJN ADVERTENTIE IN DE BLAUWE HOEK :stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

Volgens een van de posters van een ander forum rond 1980.
Voor wat het waard is natuurlijk.
Ik heb van zijn commentaar e en printscreen gemaakt ook omdat verderop staat dat vormgeving niet I house gedaan zou zijn, en nog onduidelijkheid over binnenwerk.
Dat is killing natuurlijk.

Heb geen broncheck gedaan hoor, en ik ben ook geen historicus, Dusssss…

2 likes

Gek op mijn Certina ds action chrono. Ben redelijk gevarieerd met merken in mijn verzameling, maar plek voor nog een Certina is er zeker :grinning::+1:

4 likes

Paulus kerel, stuur me dan een pb!
Dan kun je de mooiste moderne Certina van mij kopen!
Voor jou doe ik iets van de prijs af…:sunglasses:

8 likes


Sinds kort deze 2 in de collectie

10 likes

Zijn er nog wat vintage Certina liefhebbers hier? De pre-Swatch group era Argonaut en DS exemplaren zijn waanzinnig. Fenomenale kwaliteit, top engineering en weinig poespas. Gewoon een goed product zonder een hoop gelul, in de huidige tijd is dit vaak andersom helaas :slight_smile:

Deze jaren 70 DS heb ik onlangs gekocht in bijna NOS staat. Ik heb het horloge een volledige service gegeven en het loopt snaarstrak. Dit 25-651 kaliber is ontzettend veel toegepast door Certina, het is een uiterst betrouwbaar uurwerk. De wijzerplaat verloopt van bruin/goud naar grijs afhankelijk van de lichtinval.

22 likes

Nog een fraaie Argonaut met 25-661 handopwinder uit mijn collectie;

16 likes

Hier dan mijn oude DS-2 handwinder zonder datum. Mijn schoonvader kocht hem nieuw in de jaren '70. “Has been through the wars” maar loopt nog steeds ‘spot on’ gelijk.:slightly_smiling_face:

11 likes

Afgelopen drie dagen:

14 likes

Heerlijk merk, mooie klokjes, zorgvuldig gemaakt, goeie techniek, kortom smullen maar.
Ben nu op vakantie, anders had ik nu de vierkante ff gepakt,…
Of mijn schitterende DS.


En die laatste is ook aandoenlijk

10 likes