Certina only

Klopt :slight_smile:
Vorige week vrijdag bij Juwelier Punte in Utrecht gekocht. Het was door de Certina sales manager afgegeven, ze hadden het nog niet zelf op voorraad. Vers van de pers?

Ik heb het voor nu op een grijze suede strap gezet, net iets prettiger op de pols. Ik heb het gekocht als vakantiehorloge dus dan kan het weer op de OEM strap. Die is wel heel fijn, maar ik vind de combi niet helemaal top.

Ik moet nog wennen aan de grote cushion case, het valt mooi vlak op de pols door het dunne profiel (de underbelly valt niet op). Op je pols zie je vooral die enorm brede lugs, dus dat is vooral wat nu opvalt. De kleur is heel mooi.

17 likes

Heel fraai die teal kleur!

Is die OEM band ook wat korter? De band bij mijn mango is voor mij niet draagbaar.

Suede is natuurlijk niets voor de zomer he :wink: Grijze tropic misschien optie?

1 like

Ik kan het niet vergelijken maar ik draag het met mijn 18cm polsen op het tweede gaatje, dus het lijkt me te groot te zijn.

Welke zomer? Klopt maar voor desk diving prima! Ik ga nog op zoek naar een mooie tropic strap. Iemand ervaring met die van Zuludiver?

Hier op een andere suede strap.

14 likes

Die zijn wat langer, maar met 18cm pols zal dat vast prima gaan. Zelf heb ik een grijzen van Joseph Bonnie/ Wolbrook gehad, die is wat korter en zeer goed van kwaliteit.

1 like

Goed om te weten, dank je wel! Ik zie dat de Zuludiver 130/80mm is en de Joseph Bonnie 120/75mm. De laatstgenoemde lengte is gelijk aan de suede strap en dat vind ik mooier zitten. Helaas is de oranje uitverkocht op dit moment. Zuludiver heeft wel meer kleuren. Keuzes keuzes…

1 like

Dit is dezelfde :wink:

2 likes

Haha ja ik zag het inderdaad! Zij hanteren alleen hoge verzendkosten (ook voor retour) dus Joseph Bonnie was beter geweest om wat uit te proberen. Is het niet in Nederland te koop? Ik ken mijzelf, ga er altijd vol in en dan zit je weer met het hoge kosten :slight_smile:

Valt wel mee toch?
image

En retour? Een 20mm tropic komt altijd wel van pas toch :slight_smile:

1 like

Als je goedkoop wil proberen haal er dan 2 op Ali voor de prijs van de verzendkosten bij Wolbrook (bijvoorbeeld Tropisches Silikon armband Schnell verschluss armband 18mm 20mm 22mm Gummi tropisches Armband Smartwatch-Armband für Oris Seiko Bürger - AliExpress 1511). Vind je het leuk, besteed dan wat meer bij Wolbrook.

2 likes

Zeker, ik bedoelde “hogere” en dan 15 euro retour. Je hebt gelijk dat het altijd wel van pas komt.
Ik ben ontwerper van beroep, dus ik zou het liefst zoveel mogelijk opties bekijken. Ik denk dat oranje en grijs de beste opties zijn. Ik heb ze net besteld.

Goeie idd! Maar goedkoop is vaak duurkoop. Ziet er niet echt best uit :wink:
En ik wil echt zekerheid van een kortere versie, zoals bij Wolbrook en Joseph Bonnie.

Oranje haalt teveel aandacht weg van de gave oranje details.

Misschien een mooie zandkleurige suede of canvas band of stalen mesh band :grinning:

1 like

Mee eens, maar het kan ook juist het versterken. Ton-sur-ton.

Zandkleur is vooral mooi bij gelige tritium indexen en mesh is echt een overkill aan staal. Daardoor lijkt de wijzerplaat erg klein. Ik heb het wel overwogen.

9 likes

14 likes

Nice…met de zilveren wijzerplaat.
Adviesprijs lijkt me redelijk.

2 likes

Mooi horloge in die kleuren :star_struck:

En ook een nieuwe retro diver…
https://www.certina.com/de/watch/ds-super-ph1000m/c0249071704110

Die staat hier letterlijk een paar posts boven al om iemands pols. Mooi ding!

1 like

Oeps beter op letten de volgende keer…

1 like

13 likes

De tropic straps (via Wolbrook, @Erik11 nogmaals dank voor de tip!) zijn vandaag binnengekomen. Meteen even geprobeerd! Voor beiden valt wel iets op te merken. De oranje tropic is niet “in your face” (niet fel oranje) en past mooi bij de indexen en de minutenwijzer. De grijze strap is ook mooi en haalt de wijzerplaat juist weer meer op. Stinken allebei naar vanille, geen idee waarom dat is haha.

Overigens loopt deze ETA Powermatic 80 echt als een zonnetje! Na een week +1 seconde. Dat is uiteraard meer geluk dan kunde, maar wel fijn! Mijn IWC’s met het high grade ETA 2892 uurwerk liepen vroeger ook zo nauwkeurig (verkocht).

29 likes