Lijkt me heerlijk om hier betaald te mogen posten. Alleen dan wel gewoon dingen die ik graag zelf wil plaatsen, niet adresjes van shady aliexpress outlets die bovendien totaal irrelevant zijn voor het onderwerp van het topic.
Kijk eens naar de foto die de TS geplaatst heeft. Is vrijwel identiek aan de BB 36.
Ik heb de mijne vrijdag gekregen, draagt erg goed!
Formaat past super en de lederen band is ook top, benieuwd hoe het zal zijn na een tijdje dragen.
Wist niet dat ze een uitvoering hadden met een bruine wijzerplaat. Mooi hoor
Wat is de lug to lug afstand eigenlijk?
Afmetingen zijn 38 x 45,5
Sapphire glass en Super luminova
20 mm band
Hey iedereen.
Een tijdje geleden was ik op zoek naar een leuke chronograaf.
Waar moest deze aan voldoen?
- (Mecha)Quartz: prijs en gebruiksgemak
- Geen Daytona vibes
- Compact
- Duidelijke/leesbare dial
Er waren een paar leuke opties, maar ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij de GR mechaquartz Chronograph van Charlie Paris.
Het horloge heeft een 39 mm brede kast van geborsteld 316L roestvrij staal met gepolijste afschuiningen, een dikte van 10,6 mm en een waterbestendigheid tot 100 meter.
Het wordt aangedreven door een Seiko VK64 MechaQuartz-uurwerk, perfect voor het gebruik.
Uit de doos en op de pols
De wijzerplaat is verkrijgbaar in verschillende kleuren en bevat grote Arabische cijfers, twee subdials (60-minuten en 24-uurs), en een datumaanduiding op 6 uur.
Ik ben voor de groene variant gegaan.
Het horloge wordt geleverd met een roestvrijstalen armband met gepolijste middenlinks, welke zeer comfortabel draagt moet ik zeggen.
Al bij al ben ik uiterst tevreden van de kwaliteit en ik merk dat ik 'm vaak om de pols zwier.
Laat me dit topic ondertussen eens vanonder het stof halen.
Wie van jullie heeft ook een Charlie Paris ?
Grtz M.
Nice
Mooie chrono hoor, had je wel een NA-topicje aan kunnen wagen.
Ziet er inderdaad erg leuk uit!
Nooit zelf gehad maar lijkt me uitermate geschikt.
Het nut ervan ontgaat me maar ik zie dit bij veel moderne chronografen. Tenzij de 24 u wijzer onafhankelijk in te stellen is op een andere tijdzone.
Over het geheel ziet het er heel leuk en goed uit.
Misschien waag ik me er wel aan. Tis inderdaad een zeer leuk ding👍
Gefeliciteerd met deze leuke groene chrono als NA
Ben serieus aan het overw gen voor deze sportieve versie ook aan te schaffen als m’n daily.
Vind de kleurcombo met de oranje rubber wel geslaagd.
Of deze … Vind de ‘simpele’ 24h subdial ook wel iets hebben.
Wijzerplaat ziet er wat cleaner uit.
Welk model heeft jullie voorkeur?
Deze vanwege de seventies vibes.
On topic. De bovenste vind ik leuk voor de zomer. De onderste lijkt mij makkelijker als daily. Maar persoonlijk heb ik niets met zwarte kasten.
Vind het inderdaad wel funky.
Anderzijds… Deze beige versie is ook wel vet. (Was eigenlijk de versie die ik voor de chrono wou. Maar was er toen niet)
In afwachting van het vrijmaken van wat funds… Lig ik nog steeds in dubio voor m’n volgende aankoop.
Ondertussen is deze coole variant er nog bij gekomen.
Ziet er ook goed uit.
Er zit zelf onbewust een HF referentie in
Wat vinden jullie?
Die HF referentie is wel tof
Nice. CP zit niet stil. De Concordia staat al een tijdje op mijn netvlies. Deze mag er ook zeker zijn.
Waarom twijfel je eigenlijk (bij twijfel meestal niet doen…)?
Ben nog op zoek naar een leuke daily.
Eentje waar ik niet om een krasje meer of minder geef.
De laatste 3 versies leken me wel tof, zeker omdat ze ook op bijpassende rubber geleverd worden.
De beige variant op nylon is ook een optie.
Maar die concordias zien er ook wel lekker sportief en robuust uit … En die heb ik nog niet natuurlijk