Christiaan van der Klaauw - Ariadne

Dat is idd vet maar kostbaar.

Ik vraag me af,relatief gezien, hoeveel mensen echt voor een Klaauw gaan met serieuze complicatie aka snel list richting 25-30 k en meer, als men voor dat geld ook een pp,vc, Lange, journe en AP hebt.

Maar wat je zegt. Als t je ding is. En uiteraard wel uniek in de horloge wereld.

Complete set? Wat staat er nu op de achterkant, 750 van …?

Yep, prima service, mijn plaatselijke horlogemaker ( Ron Sonders) sleutelt zo n beetje aan alles, behalve aan mijn Ariadne :scream:

Ja daar zou ik ook niet voor kiezen. Echter is het qua oplage natuurlijk vele malen minder dan de merken die jij noemt. En lekker chauvinistisch. Reijersen verkoopt er 50 tot 60 per jaar begreep ik.

van 000 wat dat ook betekenen mag ik kopieer zoveel even de e-mail van CvdK firma opneemt forum

1 like

Ben benieuwd!

Ik vermoed dat de 750 staat voor het goud…

1 like

750/1000 staat voor 18 karaats goud.

750 staat tot 1000 als 18 tot 24.

4 likes

De vraag was denk ik of die 750 stond voor nr. 750 van een x-aantal oplage, ik denk dat dit nooit op een vdK staat.

1 like

Volgens mij zijn er een aantal genummerd. Zou zomaar de door Benzinger hand-gestoken guilloche-wijzerplaten kunnen zijn. Verder was dat inderdaad de vraag en daar gaf ik toch antwoord op?!:sunglasses:

1 like

Ja dat deed je inderdaad :sunglasses:

1 like

Gewoon weer een heerlijke ochtend in de jachthaven dus.

2 likes

Hahahaha :joy::joy::joy::joy::joy:

2 likes

De vermelding 750/000 vermoed inderdaad een nummering. Een stukje verder staat volgens mij ook 18 k o.i.d. uitgeschreven.

1 like

Denk je dat er 1000 van deze horloges zijn gemaakt? No way.

1 like

Dat denk ik niet, want er staat 000 en geen 1000.

1 like

Het is normaal dat het er dubbel op staat. Officieel is 750/1000 of 750/000 en 18k is voor ā€œde leekā€.
Dat is idd het goud gehalte.

3 likes

Wat betreft de maanfase: heeft iemand een idee hoe accuraat deze is in de toekomst?

Een maanfase inbouwen kan iedereen, maar eentje bouwen die ook echt klopt voor lange tijd schijnt niet eenvoudig te zijn.

1 like

Ik heb ondertussen bericht van een Zwitsers veilinghuis dat kost maanden voordat je op de veiling komt! Niet echt snel :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Hi Marco, Reijersen heeft bevestigd dat het verkoop €20k moet opbrengen nu moet het wel voor service en beetje polijsten de kast heeft altijd micro krasjes en dat kost €700 dus kortom als er iemand in geĆÆnteresseerd is dan kan hij weg voor €18k.
Groet, JM

1 like