Christiaan Van Der Klaauw Real Moon Joure

Totaal geen weet van de kwaliteit en vakmanschap van Christiaan van der Klaauw zo te horen :roll_eyes:

3 likes

Wat? Een prijs winnen bij de Grand Prix d’Horlogerie de Geneve? Ach, een soort Mickey Mouse competitie is dat, wanneer dingen van AliExpress mee mogen doen winnen die! :wink:

4 likes

En dan bij (een) Stefan Ketelaars roepen van Ohh… en ahhh…

:joy:

3 likes

Aso?

2 likes

De maan draait in 29,530588853 dagen rond de aarde. De in eigen atelier met de hand vervaardigde 3D miniatuur maan geeft die maanstand zo precies aan, dat de afwijking slechts 1 dag per 11.000 jaar bedraagt. Het is daarmee de meest accurate 3D maanfase ter wereld die ooit in een mechanisch uurwerk is opgenomen.

Bron

Heerlijk! :smiley:

3 likes

Om over deze dan nog maar te zwijgen :shushing_face:

Hmmm,interessante materie, en indrukwekkend, maar van der Klaauw is dan wel de meest accurate 3D maanfase, maar de meest accurate maanphase in een mechanisch horloge is dan weer de Andreas Strehler Sauterelle à Lune Perpétuelle

Dat is gewoon een weergave van de maanfase?
Goed, het klinkt veel interessanter om dit “Real moon” te noemen

Het mag zo zijn dat ze met een extra tandwieltje hier en daar een betere overbrenging hebben weten te realiseren maar het is een erg ‘bedachte’ complicatie. Als je de straat uitloopt of de trap opgaat is de afwijking al groter

Daar heb ik verder geen aanmerkingen op maar ik vind een “groene(?) meteoriet” wel wat inspiratieloos qua design

Haha typfoutje

Verder staat het iedereen vrij om hem te bestellen hoor

1 like

Zit die al op 40k voor een horloge?
:wink:

Inderdaad een gewone maanfase waar je geen ene reet aan hebt, maar in dit geval dus wel een die wat accurater is (ondanks eventuele afwijking zoals genoemd).

De nieuwe variant met groene meteorieten wijzerplaat doet mij vanaf de foto’s ook weinig, mijn variant met ‘Aventurine’ wijzerplaat doet mij een hoop. Ik zit er steeds als een soort ekster naar te kijken vanwege de glinsteringen op de wijzerplaat.

1 like

Kijk, daar gaat het om :ok_hand:
Mooie op astronomie geïnspireerde complicaties maken en onberispelijk vakmanschap daar staan ze om bekend bij Van Der Klaauw

Laat de hypes maar over aan de modemerken

3 likes

Wel eens een andere echtgenote overwogen? :wink:

2 likes

Jongens, dit is toch niet voor ons bedoeld. Wij doen nog moeilijk over 20k voor een horloge. Dit is voor liefhebbers van oude Jaguars, bretels en Defenders en die nog niet dood gevonden willen worden met een Rolex…

5 likes

Ik scoor 3 uit 4…

3 likes

Kom kom, niet zo bescheiden… 3½

Dan krijg je het obligate 10 jaar jongere vervangingsexemplaar dat de toekomst met extra koters in plaats van horloges ziet…

Die jongedames vinden één sporthorloge trouwens ook afdoende ("Je hebt HOEVEEL horloges???).

:rofl:

1 like

Je weet dat ik net zo dol ben op bretels als op al mijn Rolexen…

1 like

Was gewoon afronding

De Nederlandse hulk. :+1:

5 uit 4 dankzij je oude ziel Bernard, niet zo bescheiden.