Christiaan vd Klaauw

Ik zie het :sunglasses:

4 likes

Das knap! :slight_smile:

Ik heb er geen maar wat een horloge is die Ariadne zeg. Mocht ik ooit een loterij winnen ga ik die meteen aanschaffen. Dunne polsjes van mij of niet

3 likes

Heel gaaf!

En dan die smerige SUBDELTA horloges

1 like

Das mijn pols…

2 likes

Ja klasse.

moet je niet willen op een CvdK…

Dat noem ik geen merk.

3 likes

Gister een CvdK in levende lijve gezien bij een mede forumlid, mooi!

Dat geldt niet voor alle planetariums. De eerste modellen hadden namelijk geen valjoux als motor, maar een gekocht manufactuur uurwerk. Echter had die als probleem te weinig kracht te kunnen genereren om die module aan te drijven. Ben benieuwd of je weet zonder te googlen welk caliber ik bedoel.

Er zitten nu toch ook ‘gekochte manufactuur’ uurwerken in? :wink:

Begrijp wel wat je bedoeld, maar zou het niet zo weten bij wie hij ‘tijdelijk’ heeft ingekocht.

4 likes

Een gekocht manufacture uurwerk? Contradictio in terminis?

6 likes

Ik noem dat een onderscheidend merk.
Een CvdK noem ik een graal.

2 likes

Dat was een GO uurwerk.
Probleem was niet zozeer de kracht ervan, maar onenigheid als ik het me goed herinner.

edit: ik meen dat het de cal. 39 was, die bij GO is gebruikt voor modulaire chrono’s, kalenders etc.
Die kon dus echt wel voldoende kracht leveren…

Er zat een fout in dat caliber die ervoor zorgde dat het uurwerk na een tijd defect raakte. Christiaan reclameerde dat en uiteindelijk wilde hij dat uurwerk niet meer om die reden. De fabrikant wilde de fout niet toegeven en liet de klant ervoor opdraaien in zijn ogen. Die van mij heeft trouwens ook een 7751. Geen probleem mee. Hoeft van mij geen manufactuurwerk te zijn.

1 like

Hannus, ik heb ook een Ariadne :wink:

Ik een Ceres.

Als het uurwerk is ingekocht is het per definitie geen manufactuur meer, welke definitie je ook manufactuur aanhangt.