Vandaag kreeg ik een mail binnen van Worn and wound waarin de Christopher Ward Bel Canto onder de aandacht wordt gebracht.
Die wil ik graag met jullie delen, want volgens mij nog niet gezien op het forum.
Leuke specs, kek uiterlijk en redelijk aangename prijs. Oordeel zelf!
Stiekempjes verstopt in het Christopher Ward Only draadje kwam deze al langs: Christopher Ward only
Recent video van gezien. Mooi detail dat er geen merknaam op de voorzijde te vinden is. Alleen een logo op de kroon.
Ik zag van de week ook een filmpje voorbij komen van dit horloge. Ik vind het een geslaagd horloge voor een “toegankelijke” prijs. Je hebt hiermee wel echt iets unieks in mijn opinie. Bedankt voor het delen!
Sonnerie de passage doet mij sterk denken aan m’n grootmoeder’s klok die ook ieder uur en half uur sloeg. Ik houd niet van dingen die geluid maken, wat mij betreft is de enig passabele sonnerie een alarm-functie zoals bij de Vulcain Cricket of de JLC Memovox horloges.
Tel daarbij op de steampunk-achtige wijzerplaat waar het aflezen van de tijd een bijzaak is geworden, het feit dat ze 'm op een Oyster hebben geklapt en het feit dat het een 41mm groot en 13mm dik horloge is, en we hebben een harde nee van mijn kant te pakken.
Als ik 4000 ballen uit wil geven aan een Titanium horloge… Tja. Ik heb daar een andere keuze in gemaakt. Een NA komt zodra ik 'm heb.
Het is een merk dat haar nek uitsteekt en iets nieuws verzint. Ik hoef hem niet. vind het een nutteloze complicatie en niet heel aantrekkelijk ogen, maar ben blij dat het bestaat.
Klopt, zeker waar. Het was ook oprecht bedoeld als positieve reactie. Ik ben blij dat Christopher ward experimenteert en mooie eigenzinnige dingen op de markt brengt.
Schitterende uitgave en ongelofelijk hoe ze dat kunnen maken voor het geld. Dat zet de merken waar je tienduizenden euro’s betaalt voor een dergelijke complicatie in hun hemd.
Een minute repeater slaat de tijd op afroep. Deze CW slaat ieder uur, of niet. Dat ervaar ik als nodeloos, maar ik erken het fijne werk wat er in steekt. Ik zou alleen willen dat CW een strakke wijzerplaat had gemaakt.
De Memovox vind ik andere koek. Die heeft een functie: alarm. Ik zou liever drie keer het geld sparen voor zo’n JLC: mooie rustige plaat, goed formaat, mooie functie.
Dat minute repeaters van vele tienduizenden euros gênant zijn, daar ga ik in mee, maar de Master Control Memovox heb je voor 14K op de mat liggen.
Inderdaad met een soort doorschijnende schuurspons. Maar wel met perpetual calendar.
Ik wil de Bel Canto heel graag bestellen maar is helaas uitverkocht - en ook niet te vinden op Chrono ofzo.
Wel de C1 Moonglow besteld maar die komt ook pas eind januari.
Ik ben een Breitling/Zenith/Seiko fan maar Christopher Ward begint aardig terrein te winnen voor mij.
Betaalbaar design waar ik geen nier voor hoef te verkopen, dat trekt me wel