Christopher Ward noemt het White Sand maar het is idd een soort crème kleur.
HF inception
Vraagje aan de CW adepten hier.
Ik zie een paar leuke GMT’s van CW langskomen, ik heb echt ook mijn oog laten vallen op een Hamilton. Er zit echter een significant prijsverschil tussen de twee. Is CW de extra euro’s waard in jullie opiinie ?
Ik kan niet oordelen over Hamilton aangezien ik er geen heb. De CW C63 Sealander GMT is mijn daily beater. Draag hem elke dag met plezier.
Welke Hamilton heb je het over?
Heb zelf een c63 gmt en dat is echt enorme bang voor je buck!
Ik heb nu een C63, ik heb eerder een Hamilton Murph 42mm gehad. Afwerking van de kast is vergelijkbaar (CW iets beter) maar de afmetingen van de kast zijn wat mij betreft bij Hamilton niet altijd even comfortabel, vrij lange lug to lug en relatief dik. De CW daarentegen is erg comfortabel en daarom mijn dagelijks horloge waarbij ik regelmatig banden wissel.
De standaard band bij Hamilton is ronduit bedroevend, dat doen ze bij CW beduidend beter. De kroon van de Hamilton’s zijn vaak lomp groot, en de 42mm Murph had geen (of heel slechte) AR coating wat voor dat prijsniveau echt een teleurstelling was.
Desondanks is je eigen mening en gevoel bij het horloge het belangrijkste dus bekijk ze beiden eens in het echt.
Hamilton Khaki Pilot H76755131
Ik heb de Hamilton Cooper en die zit namelijk heel goed. Fijne band en best goede kwaliteit, zit ook goed op mijn pols
Maar goed om te weten !
Dank voor de antwoorden
Wauw mooi hoor!
Het design is vrij anders dan de CW gmts, dus lastig advies geven eerlijk gezegd.
Hier heb je natuurlijk helemaal niks aan
Ik vind de kasten van CW over het algemeen erg mooi én prettig dragend. Daarbij zijn ze niet altijd persé dunner dan Hamilton in het algemeen, maar voor mijn pols is het vooral de vorm. Hamilton heeft ook nog een heel mooie thinline automatic serie als je dikte echt belangrijk vindt: https://www.hamiltonwatch.com/nl-nl/h38525811-jazzmaster-thinline-auto.html
Bij een vergelijking kun je ook niet om de prijs heen. Waarbij CW al jaren niet meer qua prijs de concurrentie de loef afsteekt, kun je Hamilton op allerlei manieren met flinke kortingen verkrijgen. Kijk bv via de volgende link: https://www.ashford.com/brand/hamilton.html?gender=MEN&prod_cate=Watches
Oeh ben benieuwd.