Hoe weet ik dat als ik het horloge niet van buiten en binnen ken…?
Misschien wel…alleen de geldbuidel ontbreekt…
In dit geval hoef je je daar geen zorgen over te maken, het is geen merk/model dat veel nagemaakt zal worden. Fakes worden ook doorgaans niet via juweliers verkocht, maar via sites als Marktplaats of Ebay.
Gelukkig…
Je bedoelt te zeggen: gebruik geen trusted checkout als je toch met een credit card betaalt?
ik dacht ook dat een goed gevulde portomonee een vereiste was voor mooie horloges.
als ik zie wat er voor mooie seiko / andere merken voorbij komt voor 100 a 200 euro valt dit reuze mee!
berust in het feit dat je het virus hebt , en verwen jezelf af en toe met een klokje
vele forum gebruikers zullen je de juiste kant op wijzen
Het houden van horloges heeft gelukkig niets met geld te maken. Ik kan tientallen horloges opnoemen die ik super mooi vind maar niet kan betalen. De meeste liefhebbers van bijvoorbeeld Jeroen Bosch hebben er echt niet een thuis aan de muur hangen. Als je maar blij kan zijn met wat je wel hebt is het toch gewoon goed?
Dat is idd wijsheid…
Nou het is een beetje dubbel op. Je hebt al een mate van kopersbescherming als je met een creditcard koopt. Ik zou mij echter kunnen voorstellen dat een creditcard geen problemen met een particuliere verkoper dekt (geen idee of dat zo is, maar als voorbeeld) en trusted checkout wel, dus altijd blijven opletten. In het geval van een nieuw horloge bij een Duitse juwelier zou ik persoonlijk niet extra betalen voor trusted checkout.
en zo is het !
Ik merk dat ik nu de modemerken wat ga dumpen op marktplaats. Die aankopen ga je toch anders bekijken nadat je wat actiever met de hobby omgaat.
Maar een leuk horloge van een “echt” merk hoeft je niet de kop te kosten. Denk aan Seiko5 voor onder de 100 euro, leuke duiker automaat (SKX007/9) voor 150 tot 250 euro. En samen met jouw mooie Certina heb je dan al echt een hele leuke collectie.
Er hoeft geen Rolex, Tudor of Omega op te staan om horlogeliefhebber te zijn
aan mij heeft het niet gelegen…
Das war einmal.
9 jaar geleden om precies te zijn.
Sneu voor de mensen die eruit vliegen. Daarnaast vind ik het een prettig platform en wens ze veel goeds.
In tegenstelling tot sommige andere platforms waar ze ook horloges verkopen waar het blijkbaar wel goed mee gaat kuch catawiki kuch
ik zag m’n eigen tekst net ook staan, en dacht toen… tja. Seiko is een beetje ontspoord in hun prijsstelling.