Citizen Duikers! Wie verzamelt ze? Toon ze hier

Zo jammer dat er geen quartz versie is met de kroon op 8, net als de automaat. Dat zou echt helemaal perfect zijn :grin:

Hier een gemodde Quartz om de pols; saffier glas en een stalen insert.

Voor mij de ideale duiker. (Alleen in titanium zou hij nog beter zijn voor mij :smile: )

11 likes

Ga weg man :face_with_peeking_eye::tired_face::grimacing::grimacing: ik wil die hele bovenste rij!

1 like

7 likes

Fijn lekker dragend horloge, eens kijken hoe dat 8204 loopwerk zich houd.

11 likes

Binnenkort deze om de pols, een prachtige Citizen 300m gun metal duiker uit 1985!

10 likes

11 likes

Welke is dit eigenlijk? Want het is niét de BN0158 (dat dacht ik in eerste instantie namelijk eventjes, door de kleur).

Ik vind die meridiaanstrepen wel een mooi detail op de wijzerplaat.

2 likes

Dit is de AW1428-53X Endeavour.
Goede kleur, oranje accent. Fijne band en sluiting. 45mm x 14 mm, niet voor de kleine pols dus😁

3 likes

Hij is binnen deze prachtige 300m gun metal duiker op een originele Tropic band.
Gegund door een bekend forumlid uit Groningen :wink:

10 likes

8 likes

1000103268
1000103269

Ik wilde deze wel hebben. Oktober 1985. Check de achterdeksel, er staat niet Citizen service only op.

En hij deed het gelukkig ook nog.

Fyi, er zit geen persoon op de achtergrond. Het is een volgepropte onesy :face_exhaling:

8 likes

12 likes

Nog even die van een paar dagen geleden. Gefotografeerd daar waar hij hoort: lekker in de nattigheid.

13 likes

14 likes

Als je alleen de printplaat vervangt is het horloge dan ook niet meer origineel? de meeste van dit soort uurwerken zijn verwoest door lekkende batterijen

1 like

12 likes

Mooie!!

2 likes

Ach daar kun je over twisten. Ik heb begrepen dat op de printplaat C02X staat, en dat die dus “universeel” is.

1 like

18 likes

De titanium duiker mocht toch weer weg. Ondanks dat de NY0100 mijn ‘issues’ met de NY0040 oploste, namelijk te zwaar voor mn pols en koddige wijzers, bleef de kasthoogte op mn pols het ook gewoon net niet.
Daar doet titanium dan ook niet zoveel aan.

Dus toen ik de monocoque kocht, was dat voor mij de ‘betere’ duiker en bleef de NY0100 ineens in het kastje liggen.

Die is nu onderweg naar een ander forumlid. Ik hou het vooralsnog bij alleen de monocoque. Die is met 300m, schroefkroon, Solar en enkelvoudige case voor mij alles wat ik denk zo geweldig te vinden aan 300m (en dieper) duikers terwijl de voor mij zo belangrijke hoogte -het gebrek daaraan- ook precies goed is. Ook merk ik dat ik een goed Eco Drive uurwerk misschien nog wel meer waardeer dan een automaat.

Dus, nog een plaatje om uit te zwaaien: doeiii super titanium ny0100. Je was alles wat ik miste bij de ny0040 maar dat was voor mij toch niet genoeg voor een klik.

10 likes