Citizen Duikers! Wie verzamelt ze? Toon ze hier

Dank je.:slightly_smiling_face:

Jij kende hem al toch wel?

8 likes

Wat blijft het toch een fascinerend model. Deze ligt al een tijdje in een bak met horloges die “over” zijn. Af en toe neem ik een kijkje en maak ik een selectie voor de verkoop. Sommige zijn makkelijk te verkopen, andere zijn een crime.

Deze moet ik vandaag aan een potentiële koper laten zien. Dus waarschijnlijk voor het laatst op mijn pols. (wat eigenlijk geen drama is, maar wel altijd weer een vreemd gevoel geeft)

7 likes

Heb je deze dan gewoon dubbel, of is het vanwege een iets minder speciaal model?

Ik koop iedere die voor mijn kiezen komt als de prijs goed is. In de apgroep word ik wel eens hebbert genoemd :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

Deze heb ik ook helemaal netjes gemaakt en gerepareerd met donor delen. Print was goed. Draaiende deel niet. Beetje waterschade.

2 likes

Met dit beestje heb ik vele mooie duik avonturen beleeft. Backup dieptemeter :sunglasses:

6 likes

Op mijn eerste NATO, oranje komt in de buurt:

8 likes

Welnee joh, dat is gewoon dikke prima! Uitstekende match :+1: Het enige wat op deze foto mist is een zomers zonnetje en een strandje :sun_with_face:

2 likes

Yes de 2 nieuwe NY’s zijn binnen ny0084 en ny0086. Rest voor mij enkel de coke dit jaar, en de gele als ik er toevallig tegenaan loop. Betere foto’s als ik er tijd voor heb, en er daglicht voorhanden is.

14 likes

Wat een beauties zijn het toch Vincent.

2 likes

Zeker. Het groen van de 84 is echt wel subtiel. En ik ben fan van de kast, en dan blijft het bij mij zelden bij 1 configuratie. Ik heb het al vaker gezegd: deze citizen duikers zijn voor mij het perfect onderwerp voor een collectie binnen de collectie. :blush:

3 likes

Je bent een ziener Vicent. Ik denk dat deze kast en bezel een klassieker worden.

2 likes

Maar dat is het toch al :man_shrugging:t2:. Algemeen bekend als de citizen van de marina militare. Gewoon een no nonsense toolwatch. Precies wat ik graag heb.

4 likes

De 86 is toch de coke?

1 like

Voor zover ik weet is dat de 85. 86 is pepsi. Maar de kenners mogen me verbeteren.

1 like

Stja, ik dacht al jaren zo:
Conform de kleurschema’s vd colamerken is de blauw rode een pepsi en de rood zwarte de coke.

2 likes

Dit zijn overigens mijn eerste 2 ny’s met deze caseback. En toch nog 8203 op de plaat terwijl ze beiden hacken.

3 likes

Dat heb je 100% gelijk in.

2 likes

De NY008x zijn volgens mij de laatste uitvoeringsversies.
Voor zover ik weet is de eerste serie de NY0040/43/45.
De zwarte versie de NY0040-09E op rubber.
In deze serie is/was er nog geen coke.

Ik begrijp dat de wijzerplaat wel 8203 is, maar op de caseback staat als het goed is wel 8204.

2 likes

Ik spreek hier niks van tegen hoor. Maar ik heb wel een zwarte en blauwe ny0040 met een 8204… en een full lume met 8203. Denk ook dat de ny008x serie later kwam. Deze zijn ook met gesigneerde kroon.

Klopt, op de caseback staat het correcte kaliber nummer.

1 like