Goedemorgen, ik heb de blauwe versie met de titanium band
Om te zien een prachtig horloge maar dat hij 20 seconden per dag voorloopt…dat stoort me vreselijk!
Volgens de specificaties binnen de gestelde marge maar daarom zal hij niet lang blijven, jammer voor een horloge in die prijsklasse.
Dat is toch wel beter af te stellen? Zonde om daarvoor een fijn horloge weg te doen.
Lassale bedankt voor je antwoord, hij moet dan worden opgestuurd naar Citizen.
Aangezien ik wel het garantiebewijs heb maar geen aankoopbon wil Citizen Nederland hier niet aan beginnen of op eigen kosten.
Ik vind het eigenlijk voor een horloge van die prijs niet kunnen, mijn C020 van 30 jaar oud loopt preciezer…
Als het niet onder de garantie valt, dan is het waarschijnlijk voordeliger en zeker sneller om langs een horlogemaker te gaan.
Quartz en mechanisch mag je echt niet met elkaar vergelijken Fred.
Afregelen moet een willekeurige horloge maker kunnen. Gewoon prijs opvragen.
Weer wat leuks gekocht. Wel is de stem gebroken. Hopelijk goed te fixen. Zoek de verschillen met deze. Mijn favoriet horloge.
Maart 1967 VS huidige maart 1968
ik vind deze vintage serie dus heel vet!
En
Het model hierboven wordt hier ook mooi beschreven.
Happy hunting
Abel dat begrijp ik maar we leven anno 2023, het eerste de beste kermishorloge loopt nog beter.
Ruim 20 seconden per dag is best veel en ik vind dat Citizen het uurwerk best wat preciezer had kunnen afstellen.
Ik zal het eens vragen aan een horlogemaker maar ben bang dat minimaal 70 tot 80 euro eerst komt…
Wel nee. Als quartz een appel is, is een automatisch uurwerk een beenham.
Je hebt wel gelijk als het horloge wat matig is afgesteld. Maar 20 seconden per dag? Als je daar aan stoort. Ik draag zelden een horloge een week. Dus dat zal me niet opvallen.
Afregelen alleen? Echt geen 70 euro mag ik hopen.
Ik begrijp het verschil Abel, maar je wilt toch niet zeggen dat alle automatiche uurwerken van een bepaalde prijsklasse zoveel afwijken?
Misschien geen vergelijk maar ik had een Seiko kinetic welke ook een soort automaat is maar die de reserve dan opslaat in een soort accu de capacitor.
Liep weken lang tot op de seconde gelijk.
Annyway ik ga hem of verkopen of kijk of het inderdaad bij een horlogemaker voor een schappelijke prijs is af te regelen.
En het is ruim 20 seconden per dag…misschien ben ik wel een pietje precies hahaha
Nee een kinetic is ook een quartz. Met een dynamo grof gezegt.
Maar okay. Ik hoop dat je goedkoop hem beter kan afregelen.
Mijn nieuwe aanwinst, met standaard saffier en een deksels mooie wijzerplaat En dank @Gup voor de fantastische banden tip
En nog maar eentje, ik ben nu toch bezig😁 Een andere aanwinst in dezelfde sfeer, maar toch flink anders voor de kenners
welk type/referentie nr hoort bij deze?
erg mooi inderdaad!