Citizen Duikers! Wie verzamelt ze? Toon ze hier

Gewoon weer. Hij is zo mooi in de zon.

12 likes

ja dit is een topper hoor Abel :ok_hand:

1 like

6 likes

6 likes

De NA: Citizen Aqualand JP2000-08e uit 2003

10 likes

6 likes

Waarom 2003? 2013 kan en zelfs 2023. Deze is al erg lang op de markt, zover ik weet vanaf 1995. Een echte “Classic”

1 like

Omdat de vorige (1e) eigenaar dat vertelde :wink:

1 like

Jaloers! Die moet er bij mij ook nog eens komen; en dan het liefst een beetje een oude. Ik heb hem niet meer uit m’n hoofd gekregen sinds ik er vorig jaar een artikeltje over gemaakt heb 【F】 Citizen Promaster Aqualand JP2000-08E: Evergreen Legend

5 likes

Dank Gerard!
Leuk artikel :+1:

2 likes

Aan de structuur van de kroon te zien is die van jou met het linker type kastdeksel toch @Gup?

3 likes

Dat klopt @GerardNijenbrinks dit is een foto van de achterzijde van mijn horloge:

3 likes

ook ik vind dit een iconisch & mooi duikhorloge :ok_hand:

ik heb begrepen dat dit horloge iedere 1-2 jaar een batterij wissel nodig heeft (inclusief waterdicht test) die nogal prijzig is…

klopt dat of is dat een onzin verhaal?

1 like

De mijne loopt en is net 1,5 week in mijn bezit dus ik zou het (nog) niet weten :man_shrugging:
Wellicht dat @Abel je hierover meer kan vertellen?

Gelukkig wel. Een oude c022 model gaat dat vaak wel voor op. C520 is een model met 1x een lithium batterij. Gaat een aantal jaar mee.

7 likes

4 likes

Dit komt uit de officiële handleiding van Citizen caliber C520:

Kortom, als je het alarm iedere dag voor 15 seconden laat afgaan, en 50 duiken per jaar van 1 uur maakt waarbij het diepte-alarm 45 seconden per duik afgaat plus het duiktijd-alarm 30 seconden per dag, dan gaat de batterij 2 jaar mee. Bij dagelijks deskdive gebruik zal de batterij veel langer meegaan.

Als je met het horloge duikt is het inderdaad verstandig om het jaarlijks op waterdichtheid te testen en de pakking te vernieuwen. Maar dat geldt voor alle horloges waar je mee duikt.

Of je e.e.a. als prijzig ervaart is nogal persoonlijk, maar ik heb niet het idee dat het duurder is dan bij andere batterij wissels met het vervangen van de pakking.

5 likes

10 likes

@NeverLate:

7 likes