Citizen Duikers! Wie verzamelt ze? Toon ze hier

Nu het zonnetje in de woonkamer schijnt. :sunny:

6 likes

Klopt helemaal. Superfijne klok maar geen duiker :smile:

Nice! Ik had er nog nooit een gezien met rode wijzerplaat.

Dit is inderdaad de meest zeldzame van die familie :blush:

Heb je hem zelf blinkend opgepoetst? Leuk zo. Nooit gezien in hoogglans.

1 like

Verzamelen is een groot woord, maar ik gebruik een van mijn twee Aqualands (C500 caliber, model JP1010 volgens mij) als backup bij het duiken

Daarnaast heb ik nog een Momentum Nereos II op basis van hetzelfde caliber. De geinverteerde LCDs zien er leuk uit, maar zijn niet praktisch qua afleesbaarheid.
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/4/e/4ee02661962b88df6a83a585885343c6a8478bb5_1_666x500.JPG
https://tweakers.net/ext/f/I1BH0ryB52J7DirSF2gTocyo/full.jpg

3 likes

Mooie hoor. De blauwe is wel een van de mooiste vind ik. Er zijn meer makers die het caliber gebruiken. Deep blue heeft ook een. Heel mooi.

Die geinverteerde LCD zou ik ook wel willen hebben in een gemodificeerd zwarte. Enig idee iemand hoe die filter er af kan? Ik heb het eens geprobeerd bij een, zeer vast geplakt. :sob:

Die Deep Blue ana-digi heb ik wel eens gezien; die hebben ook een geinverteerd display.

Moet zeggen dat ik praktisch het digitale display veel beter vindt dan de analoge dieptemeter op recentere modellen. Die zijn te druk; teveel een zoekplaatje voor de relevante informatie.

1 like

Ik heb (afhankelijk hoe je er naar kijkt) helaas een gerestaureerde versie die inderdaad is gepolijst in hoogglans. Hij is echter wel voor het laatst geserviced door Citizen zelf om de waterdichtheid te garanderen (en om de dieptemeter goed te laten functioneren).

Gezien de (emotionele) waarde van het horloge aangezien het een cadeautje afkomstig van mijn vader was ter ere van het feit dat ik mijn duikbrevet had gehaald; neem ik de hoogglans voor lief. Daarnaast vind ik inderdaad ook nog eens charme hebben. :slight_smile:

Overigens was de eigenaar welke 'm voor mij had schijnbaar een duiker die 'm vaak gebruikte, want het horloge was helemaal beschadigd. Stiekem had ik gewild dat ik 'm in die ongepolijste versie had kunnen krijgen, dan was het namelijk een horloge geweest met iets meer (zichtbaar) karakter.

1 like

Altijd een extra gevoel een gekregen horloge. Ik vind het wel erg gaaf staan die hoog glans. Als ik ooit weer een goedkope lelijke op de kop tik ga ik dat ook doen.:+1:

1 like

Proberen kan nooit kwaad, ik vind hoogglans mooi passen bij de ‘shine’ van de wijzerplaat. :slight_smile:

Deze ook even hier gooien :smiley:

20 likes

Nieuwe batterijen

6 likes

Mooie hoor Heren. Dan toss ik de mijne er ook op.

@Slin en @sq100 :heart_eyes:

Deze uit Japan gisteren aangekomen

En deze is net op de post gegooid :heart_eyes::heart_eyes:

Oh en deze vielen op de mat net

Duur :confounded:, maar is ook uit productie. Dus dan maar 2. De verkoper heeft er nog 4!

7 likes

Die zie je niet vaak. NY2300 toch? De witte en zwarte komen nogal eens voorbij, maar deze niet. Leuk horloge.

1 like

Thanks :grinning: Jip… NY2300

mooie he,

zocht jij nog een gele originele band? ny0040?

Een originele is altijd goed.

Dat is een hele gave, geweldig hoe de lume de wijzerplaat echt tot leven brengt, mooie aanwinst!

1 like

Thanks :+1: …ja kwam deze toevallig tegen en wist eigenlijk niet dat deze zo zeldzaam zijn :roll_eyes: …heeft volgens vorige eigenaar ook nog een servicebeurt gehad in maart 2018… blij mee :ok_hand::blush:

2 likes