Citizen Duplex ziekjes

Foto, of niemand gelooft het

1 like

Nog eens terugkomend op die twee tijden…

Ik kocht een paar dagen geleden zo’n leuke Duplex, en inderdaad heb ik zowel analoog als digitaal afzonderlijk ingesteld maar wel exact gelijk aan elkaar én gelijklopend aan de tijd in de Watchville-app om zo de nauwkeurigheid te kunnen testen.
Zowel analoog als digitaal wijkt inmiddels ietsjes van die app af, maar tot mijn verrassing lopen de twee tijden nog exact gelijk.
Is dit toeval, of zijn ze toch op de een of andere manier met elkaar verbonden?

(Helaas geen blauwe kunnen vinden, maar in het zwart mag hij er ook wezen… :blush:)

3 likes

Ik neem aan dat beide tijden “gebruik maken” van hetzelfde kwarts kristal. Dus dezelfde afwijking heeft.

3 likes

Ik denk dat @MartijnV gelijk heeft. Heb je het horloge al eens open gehad? Hier een voorbeeld van een ouder type Aqualand COxx moederbord dat zowel analoog als digitaal de tijd weergeeft. Er zit slechts 1 kristal in.

aqualand

Helder, bedankt.
Dat zou het inderdaad verklaren!

Aan die vorm te zien heb ik dat model al eens eerder gehad. Toen wel geprobeerd om hem te openen om de batterij (batterij-en, bleek later… :blush:) te wisselen maar dat lukte me niet omdat ik de schroefjes niet kon losdraaien…

1 like

Dat is hem inderdaad! Hier de heilige graal versie uit 1986, in titanium…

8 likes

Foto’s :stuck_out_tongue_winking_eye:

Voor en Na

Of kan dat niet meer

1 like

Geduld mijn vriend, geduld :grin:.
Hij moet er nog op.

Komt er ineens tóch een blauwe voorbij op Marktplaats…
Nu stop ik, voordat het een obsessie gaat worden!

4 likes

Ik heb nog een hele mooie fase 1 hyper aqualand compleet met doos :stuck_out_tongue_winking_eye: dubbel

@echotango weet je dat je nu 21mm banden op een 20mm horloge hebt? Duplex heeft andere bandjes.

1 like

Dat van die bandmaat had ik nog niet ontdekt.
Weet je dat zeker? Ik heb de twee Duplexen van twee verschillende mensen gekocht met beiden een identieke band…
Het zijn wel horken om los te krijgen!

1 like

Ja dat weet ik zeker.:stuck_out_tongue_winking_eye:
Op al die 3 horloges zit een verkeerde band. Maar ze zijn wel juiste merk originele citizen.

1 like

Grappig toeval!

Middelste is een imitatie zie ik nu.

Dit is een 21mm

2 likes