Citizen leren band restauratie

Deze leren band was (meer dan) aan vervanging toe en dat was ik ook van plan en toen kreeg ik het idee om het te repareren, had toch niets te verliezen.

Hieronder een paar foto’s van het restauratieproces onder de keukenverlichting.

Zo zag de band er uit :face_with_hand_over_mouth:

:see_no_evil:

Even licht schuren…

Met leerverf behadelen…

Oude stiksel verwijderen…

Opnieuw stikken maar…

Et voilá!!

Is het geslaagd? Dat is altijd heel persoonlijk, voor mij geen nieuwe band voorlopig en een hoop ervaring rijker.
Het is niet perfect maar voor een 1e keer… :grinning:

53 likes

Petje af.

1 like

wat jezelf allemaal al kan doen :+1::+1::+1:

1 like

Netjes!!!

1 like

Netjes gedaan en idd, dit is nu Ineens een bandje met een verhaal geworden

2 likes

Knap werk, kan zo weer jaren mee :+1:

1 like

Heel tot gedaan! Leuk

1 like

Mooi! Ziet er weer keurig uit. Je mag trots op het resultaat zijn :slight_smile:

1 like

Knap hoor, zo krijg je toch een band met je spullen.

4 likes

Ja, een klein knoopje en dan met de aansteker wegwerken.

Precies, zo een band schept wel een band :slight_smile:

Dat leren, kunnen we allemaal leren :smile:

1 like

Goed gedaan! Zeker niet slecht voor een eerste keer. Nu draagt je horloge vast een stuk anders als voorheen.

2 likes

Goed gedaan! Je kan het stiksel nog mooier en netter krijgen met zadelmakerstiksel, even op YouTube zoeken op saddle stitch. Er zijn daar veel filmpjes die het goed uitleggen.
Wat belangrijk is dat je twee naalden gebruikt en elke steek weer in dezelfde volgorde en met de draad dezelfde kant op herhaalt. Zo krijg je een regelmatig stiksel.
Echt top dat je zoiets restaureert en niet zomaar weggooit!

3 likes

Dank je wel voor de tips. Zal ik volgende keer zeker in achtnemen.

Het restaureren/opknappen heeft naast financieel voordeel ook dat je dan iets hebt met een persoonlijk tintje en een verhaal!! Maakt de hobby nog leuker…

1 like

Haha, nee valt mee. Volgens mij kost het bandje zo’n 60 euro en het potje leerverf is onder de 10 euro.

1 like

Mooi stukje werk. Nu nog even invetten met brooks zadelvet (proofide). Gaan de banden veel langer mee is mijn ervaring.

2 likes

Geniaal eenvoudig, ik hou daar van.

1 like

Mooie oplossing, zo zie je maar niet te snel iets weggooien. Mooi resultaat :wink:

1 like

Wegsmijten is zo makkelijk.
Daarom top dat je dit gedaan hebt! :+1:

1 like