Citizen NY0129, goede aankoop?

Erg veel horloge voor je geld. Letterlijk en figuurlijk. Hier ook in de collectie. Uiteindelijk zelf de gele gekozen…

2 likes

Hele leuke kleur! Bevalt de stalen schakelband? Heb je enig idee wat je polsomtrek is en of het een beetje lekker zit?

1 like

Tophorloges! Ik heb ze in verschillende kleuren en banden gehad. Ik vond zelf de rubberen band wat stijf. En van de stalen band vond ik de clasp heel lang. Maar kast zelf is heel mooi

1 like

Ik heb zelf een redelijk grote polsomtrek (ongeveer 20cm) dus de lengte van de clasp is voor mij wellicht nornaler als bij veel andere mensen.

Maar qua kleuren ben ik het helemaal met je eens, dat fumé gradient gezichtje is enorm mooi om naar te kijken.

1 like

Dat zou inderdaad een hoop kunnen schelen! Ik zit op 17cm, ik hoop dat hij jou als gegoten zit :grin:

1 like

Tof model, zeker geen verkeerde aankoop!

1 like

Maar niet zo goed als de Chinese horloges?

1 like

Leuk vooruitzicht! Heb je geen daadwerkelijke foto van het horloge. Volgens mij is dit een render.

1 like

Ik heb toch stiekem wel het idee dat, vooral naarmate ik meerdere horloges vanuit China heb gekocht, alle specificaties hebben ook maar de helft van het verhaal is.
Zo heb ik een paar maanden terug voor het eerst een horloge met een on the fly micro adjust gesp gehaald, terwijl ik deze eigenlijk helemaal niet gebruik. Ik pas hooguit één a twee keer per jaar m’n micro adjust aan.

Kortom, ik vind de tekortkomingen van deze Citizen (aluminium bezel insert en mineraalglas vs saffierglas) helemaal niet zo erg als het betekent dat ik een gerespecteerd merk ervoor terug krijg.

1 like

Helaas nog niet. Ik heb het laatste voorradige horloge van horloge.nl besteld van dit type en volgens hun moet ie voor of rond vrijdag binnen zijn.

Citizen is altijd ok.
Heb er zelf ook een - helaas geen The Citizen - maar toch topding.
Veel plezier ermee!

1 like

Mijn pols is 18cm en dat gaat prima. Comfortabel genoeg

1 like

Leuk hoor!
Ga ervan genieten!

Goed gekozen!

Als je selectief bent kun je daar best af en toe een leuk en origineel horloge kopen tussen alle “hommages” in.