Citizen only deel 2

heb je interesse in die van mij ? ik ga mijn verzameling wat opschonen.

2 likes

Nee deze komt uit Japan.:grinning:

1 like

Ik ben niet opzoek. Als ik hem vind voor weinig dan wil ik wel eens een klokje kopen

1 like

wat noem je weinig ?

1 like

Verrassend Abel😃.
Ik vind ze beiden prachtig. Je denkt op het eerste gezicht niet meteen aan quartz.
Mooie kastvorm.
Leuk als jullie elkaar kunnen vinden!

1 like

20201128-IMG_5985

12 likes

Vandaag de Eco-Drive weer opladen.

12 likes

beetje fotoshooten met de smartwatch en de tweeling :laughing:

15 likes

Mooi setje man, wow! :ok_hand:
Vraagje: Waarom staat de ‘40M’ in het blauw op de witte? En de witte heeft ook geen cyclops (meer?). Subtiele verschillen tussen beide. Maakt ze niet minder mooi trouwens.

2 likes

:thinking:
goh, daar vraag je me wat?
een speciale editie? (I wish) :smile:

2 likes

Mooi uitzoekklusje voor een druilerige zondag.
We horen het straks wel hè … :joy:

2 likes

Blijft een leuke hobby

11 likes

Het spookt weer een beetje in mijn hoofd. Dit horloge draagt heerlijk maar toch zou het wellicht plaats mogen maken voor iets anders. Zijn er Citizen liefhebbers op dit forum voor wie dit horloge interessant is om over te nemen?

be633ed1056d948889fac8b45786e5180a8aa071_1_375x500

10 likes

Even een cross post :slightly_smiling_face:

6 likes

Verleden week kwam een mij totaal onbekende Citizen binnen, een Citizen Crystate de luxe uit 1969, een opknapper.
Het is een handopwinder 37,4mm groot uit de Homer serie, het lijkt mij eigenlijk een goedkopere uitvoering van de Chronomaster 22j.
Het uurwerk is een kal. 0911, 22 jewels met secondestop/hacking functie.

Het 0911 uurwerk.

Hier is de ingebouwde secondestop te zien op 11 uur, er is ook een grote ronde lagersteen aanwezig in de veertrommel, ik heb daar helaas geen foto van.

Schema van het uurwerk.

10 likes

deze twee zijn zeer fotogeniek :sweat_smile:

25 likes

Wat is dat voor een gaatje/knopje boven de kroon bij de witte? Is dat om de datum te wijzigen?

1 like

dat is om de maand en jaartal juist te zetten.
dit is ook een Perpetual Calender :ok_hand:
alle twee trouwens :smiley:

1 like

Dat zijn prachtige horloges.

1 like

Ik ben nog onbekend met dit type horloge. Dus, een hele stomme vraag: Hoe kun je zien in welke maand en jaar je bent?

1 like