Citizen only deel 2

17 likes

een NA? :ok_hand: :smiley:

2 likes

Komt niet vaak meer voor…maar ja :ok_hand:t2::grin:

2 likes

シチズン アテッサ CB1070 56E - YouTube

6 likes

10 likes

Citizen is al jaren mijn favoriete merk, samen met Tissot eigenlijk… Tissot vanwege de degelijke klassieke horlogetechniek in combinatie met schappelijke prijzen, en Ctitzen vanwege de vooruitstrevende technologie waardoor eco-drive en radio-sturing ondertussen in een ruim gamma van horloges te vinden is.
En beiden hebben een stijl die ik helemaal kan appreciëren. :slight_smile:

Aangezien dit topic over Citizen gaat, dit zijn ze, inclusief de CB0010 die vandaag toegekomen is :

En radio-controlled vind ik echt top :grin: :

13 likes

Aha, bijna hetzelfde als wat ik vandaag binnen kreeg :slight_smile:
Leg je die net altijd in het licht zodat opladen eigenlijk een dagelijks automatisme wordt ?

4 likes

Ja, deze zou ook nog wel op mijn wenslijstje terecht kunnen komen :grin:

5 likes

Wowwww. Indrukwekkend !
Ik hoop meteen ook dat het bij mij nooit zover komt. Ik zou niet weten wat kiezen :sweat_smile:

3 likes

Welke heb jij dan?

Ik draag hem eigenlijk alleen op reis, maar dus nu eigenlijk nooit. Dan ligt hij of lange tijd in het donker (gaat in power safe mode, leuk om te zien hoe hij dan wakker wordt) of hij ligt in de horlogedoos en ik leg hem zo af en toe even in het daglicht, kan hij er weer een jaar tegen.

Hoe is de nauwkeurigheid van je minutenwijzer over het uur? De mijne wijkt tussen 3 en 9 uur aardig af. Verder een top horloge, maar hij had van mij wat kleiner gemogen (43mm op mijn 17,5 cm pols is net iets te veel van het goede).

Thanks!

Hoop mee met je :+1:t2::grin:

1 like

Wow . . Prachtige verzameling man :+1:t2::yum:

Ik wil ook meer de richting op van nieuwe modellen :+1:t2::smiley:

2 likes

De onderste is zowat dezelfde als die van jou, met slechts een kleine aanpassing aan wijzerplaat en wijzers.

image

Bij mij liggen ze gewoon op mijn bureau, klaar om er eentje om te doen 's ochtends, dus altijd in het licht.
De wijzers lopen telkens vrij mooi op het uur. De enige waarbij dat iets minder precies gaat is mijn oudste: de AT8011 links op de foto, maar dan nog zie je het slechts als je het van dichtbij heel nauwkeurig gaat bekijken.

7 likes

Leuk weer een liefhebber…

Je mist nog een stuk innovatie van Citizen

Eerste elektronische diepte meter in een horloge.

Zie hier voor veel meer citizen geweld :+1:

https://www.instagram.com/invites/contact/?i=2obo783bbaqh&utm_content=404hj3c

3 likes

Dankjewel :slight_smile:.

Ja, ik vind die nieuwe technologie geweldig.
Citizen vond ik al super sinds ik op mijn 12de een toen high tech Citizen quartz met chrono kreeg van mijn ouders, maar de laatste tijd vind ik ze nog beter worden. Ook die titanium duiker is een plezier om te dragen: loopt heel precies en je voelt nauwelijks dat je een horloge om hebt. En ziet er nog heel goed uit ook vind ik.

Ik vind trouwens ook automaten nog wel leuk, maar meer vanuit nostalgisch gevoel… De radertjes en het tikken van het binnenwerk, weet je wel… Maar ik houdt het toch bij 3 à 4 van die horloges. Teveel gedoe telkens als je er eentje wil dragen. Meestal wil ik dat het snel gaat, en dan is het opwinden en weer gelijk zetten er dikwijls teveel aan voor mij.

3 likes

Dankjewel. Nu ik op dit forum zit, kan ik wat dat betreft binnenkort wel wat steun gebruiken… :joy:

1 like

Daar was ik inderdaad nog niet van op de hoogte…

Ik ben niet echt een duiker, meer een klimmer. Zou mooi zijn als ze ook met een electronische hoogtemeter kwamen, of misschien is ook die er al zonder dat ik het gemerkt heb :wink:.
Nu, echt nodig is het voor mij niet. Ik ga toch meestal met de plastiek Garmin de bergen in…

2 likes

Ik ook ongeveer op deze leeftijd…mijn eerste Citizen was met 2 rechthoeken op de wijzerplaat waar je de zonnecellen zag zitten…jaren met die gedaan en toen brak de band en met mijn stomme…stomme kop gewoon weggegooid :see_no_evil:

Deze heb ik wat er erg op lijkt maar deze is veel ouder…eerste analoge Solar in de wereld toen :+1:t2::smiley:

Maar nog een keer welkom in het Citizen kamp :+1:t2::yum:

8 likes

Knap ook. Die periode heb ik een beetje gemist. Ik was toen minder met horloges bezig, meer met huis en kleine kinderen… ;-).

Mijn eerste was deze, maar die draagt mijn zoon intussen :wink:

En deze heb ik mijn dochter kado gedaan (op de foto was enkel het batterijtje leeg…)

4 likes

Mooi setje! De mijne doet dat alleen met de minuten wijzer. Dat kan je wat corrigeren, helaas gaat dan ook de secondewijzer aan de haal, dus maar zo gelaten. Verder mooi ding, loopt gewoon altijd goed, incl datum dankzij de eeuwige calender.

1 like