Het DNA is sterk in deze familie
Jij hebt wel een paar coole Citizens zeg
Dankzij een impulsaankoop mag ik mij vanaf vandaag ook melden in dit topic.
Het is niet het chicste model wat er te koop is maar ik ben er geloof ik toch wel heel erg blij mee!
Blijf het gave modellen vinden zeker deze, mooi horloge .
Mag ik vragen hoe groot u pols is want het is een relatief groot horloges meen ik 44mm?
M.v.g. Co
Ondanks dat dit draadje al 7 (zeven!) jaar loopt - deel 1 is vanaf 2016! - ben ik er nooit toe gekomen om een bijdrage aan dit leuke topic te leveren. Hoewel ik toch een paar Citizen horloges in mijn collectie heb. Het zijn bij mij misschien niet de meest spectaculaire modellen, zoals ik die zie als ik af en toe eens in dit topic ronddwaal, maar er zijn er misschien toch een paar bij die leuk zijn om te tonen, ook al zijn mijn Citizen’s voornamelijk uit de ‘poor man’s’ klasse en zeker ook niet de meest actuele modelletjes. Maar dat laatste heeft ook te maken met het feit dat ik nu eenmaal meer van de vintage horloges ben en moderne horloges slechts een heel klein deel uitmaken van mijn verzameling.
Ik ga jullie verder niet vervelen met hele lange verhalen, maar bovenstaande wou ik even kwijt als introductie op mijn bijdrage nadat naar schatting ruim 10.000 ( tienduizend ! ) posts van trotse en enthousiaste Citizen eigenaars en liefhebbers vóór mij voorbij zijn gekomen.
Het zijn niet allemaal heel recent gemaakte foto’s, maar zo’n beetje wat ik al had en terug kon vinden van een paar Citizens die ik heb en waarvan ik de foto’s wel toonbaar vind.
Citizen 64-4832 handopwinder.
2 Citizen 0201 handopwinders uit 1963. Het uurwerkje, een 0201 caliber in dit model, was de basis voor het van Citizen gelicentieerde Indiase HMT standaard uurwerk waarmee honderdduizenden HMT horloges zijn uitgerust.
Even een HMT-tje tussendoor vanwege het in India in licentie vervaardigde 0201 uurwerk (HMT 1802).
Citizen 6000 automaat uit 1971.
Citizen Crystron Quartz.
Nog een Citizen Crystron Quartz.
In licentie in India vervaardigde Citizen automaat uit eind jaren '60. Niet àlle Mumbay Specials zijn slecht…
Mijn spartaanse Citizen Ecodrive die ik ooit (2010?) nieuw old stock kocht en die jaaaren lang perfect heeft gelopen, maar waar nu eindelijk een nieuw accuutje in moet…
Citizen Valiant 53-1073 handopwinder uit ca. 1975.
Tenslotte mijn Citizen 6000 automaat Frankenwatch in een Russisch kastje…
Hi Co, natuurlijk mag dat.
Mijn pols meet 18,5 cm maar voor een dergelijk groot horloge draagt het op de een of andere manier niet ontzettend groot.
Leuk om te zien Lexaf en welkom in (ook) dit draadje
Daar zitten een paar pareltjes tussen hoor. Ik zeg, vaker posten hier
Ik heb er momenteel ook geen, maar wel een warm hart voor citizen en een beetje zoekend naar een model voor mij… Ik denk dat het een RC nighthawk wordt.
Maar alsnog; indien toegestaan ICH BIN DAR
Blijft me toch opvallen dat jij heel vaak dezelfde horloges kiest als ik deze staat op mijn volgende-aanschaf-kandidatenlijst
Mooie collectie Lex👍
Thanks, had al wel zoon vermoede want hij valt bij u erg mooi.
Ik zou hem met mijn 17cm pols gewoon is ergens moeten bekijken en proberen.
Bedankt voor de info .
wat?
dat zijn juist wel zeer mooie exemplaren
elke Citizen is spectaculaire en zeker in dit draadje
dus, nu we weten dat je ze ook hebt verwachten we dan ook dat je af en toe eens langs komt
Het plan voor de Citizen samenkomst broeit steeds verder in m’n hoofd, mijn mede organisator is nog op vakantie maar als hij terug is zullen we er vast uitkomen.
Vraagje; hoe draagt de nighthawk tov de flightmaster?
Naar deze kleurstelling heb ik lang moeten zoeken, uiteindelijk gevonden via eBay in Spanje.
De foto’s zagen er goed uit en het horloge bleek in nieuwstaat. Ik heb dus geluk gehad.