Mijn eerste citizen, B612-S075386.
Kan me niet heugen welk jaar het was, maar al even terug. Was (en ben) gecharmeerd van een ‘normaal’ horloge waar een bijzondere techniek achter zit; het eco-drive verhaal. Ook het titanium lichtgewicht maakt me blij. Vanaf dat moment ben ik besmet geraakt met het Citizen virus en ook de andere mooie exemplaren/merken die hier te vinden zijn!
De lume is jaren na datonog steeds een van mijn beste.
Thanks! In principe was die 24 uurs aanduiding links geel (in de winkel kon je kiezen uit een ‘gele’ en 'blauwe’l. Maar het zonnetje heeft de kleur er afgeschenen
Onlangs deze AV0030-51A overgenomen van de eerste eigenaar via MP. Deze Promaster is van 2006. Ik heb er een nieuwe condensator in laten zetten en ga deze week beginnen aan het restaureren van de kast, bezel en band. Zo je kan zien hebben deze het zwaar te verduren gehad, er zitten krassen en deuken in en de gepolijste delen zijn dof. Ik wil hem graag weer in origineel staat brengen.
Ik zal hier de voortgang delen, ik ben de komende dagen aan huis gebonden vandaar dat ik dan nu wel wat tijd heb. Wellicht dat ik ook even een apart topic aanmaak hiervoor, ik zie wel.
Zijn er hier mensen die de nieuwe Citizen Promaster ny0120-01x al hebben en eventuele ervaringen kunnen delen?
Ik zag deze laatst en zit eraan te denken deze te kopen. Alleen nog wel even checken of deze met zijn 50mm L2L niet te groot is voor mijn 16,5 cm polsomtrek.
Er wordt wat gerommeld met vintage horloges. Heb zelf een Seiko Helmet gehad, die was origineel. Maar ook hier zijn veel aftermarket dials en bandjes voor te krijgen, en dat zal met een vintage Bullhead niet anders zijn.