M’n eerste Citizen in de collectie, erg blij mee.

Mooi zeg!
Leuk model en Citizen is altijd top
Veel plezier er mee!
Gaat ook zo blijven met een RC, me dunkt.
advies gevraagd:
ik heb mijn 12 jaar oude Citizen AS4020-52E naar het officiële Citizen service centrum in Hamburg gestuurd voor reparatie (liep niet meer, opladen werkte niet meer):
nu krijg ik een offerte terug met twee opties:
- reparatie binnenste loopwerk (movement) a 79 euro (inclusief onderdelen, nieuwe batterij, verzendkosten & waterdicht check) maar zonder garantie;
- volledige vervanging loopwerk (movement) a 199 euro (inclusief verzendkosten, onderdelen, batterij en waterdicht check) met 1 jaar garantie;
Dit is mijn eerste Citizen met veel emotionele waarde voor mij (nieuw nog steeds verkrijgbaar voor 440 euro online). Wat is wijsheid / verstandig om te doen? Ik heb zelf weinig verstand van de Quartz techniek….
als ze deze werkwijze ook daadwerkelijk uitvoeren zoals beschreven dan is deze optie het beste, want dan kan je er van uit gaan dat je er ook geen garantie voor hoeft te hebben, hij is tip top dan.
twijfel je aan de degelijkheid van uitvoering van de eerste optie dan is de tweede optie wel van toepassing, namelijk de garantie is het belangrijkste punt in dit geval, maar je betaalt dan wel enkel en alleen daar voor, want zoals ik eerder al beschreef, als ze doen wat ze zeggen is optie 1 zeker voldoende (volgens mij
)
dank!
ik neigde ook al naar optie 1….
eerder hebben ze m’n Ecozilla ook netjes gerepareerd… het is het officiële Citizen service center (en Duits ) ik heb er wel vertrouwen in dat ze het daadwerkelijk netjes doen
Hier ook, wilde ‘m al heel lang hebben en hij gaat niet meer weg!
Die prijs van € 79 is netjes hoor.
Dat datumveld
ja die datum is wel een dikke miskleun inderdaad
zonder was het misschien wel een strak & apart design geweest…