Citizen only deel 3

Zelfs de Chinezen geloven dat het een robot is😬

12 likes

6 likes

17 likes

11 likes

Vind hem steeds mooier en mooier. De Citizen Promaster NY0040-17LE. En klassieker in wording.

16 likes

Zat al een tijdje te loeren naar een ny0040 - ik had eerder een blauwe bn0150 (eco drive) maar die was te blauw (zwart combineert beter vind ik) en de letters op de bezel zijn te dik. Deze was 180 euro niwue, koopje dus.

De band is niet zo goed dus voor nu op een nato, en later nog op tropic en andere rubber banden proberen. Maar voor nu heel tevreden.

10 likes

Daar lenen die NY0040 zich perfect voor: staan op alle soorten banden goed.

Die standaard rubberen band halen de meesten linea recta eraf.

2 likes

mijn volgende Citizen wordt ook een NY0040 :+1: (heb er nog geen)
zit te twijfelen tussen full lume of de blauwe (hierboven): vind ik erg mooi :ok_hand:

ik wil wel echt een stalen band
er staat een full lume in het blauw maar die zit (voor een duidelijk gebruikte) te dicht tegen de nieuwprijs aan naar mijn idee

3 likes

Zoek en gij zult vinden. Er zijn nu genoeg in omloop. Dat was een tijdje geleden wel anders.

@Albert_Neri heb jij nog wat liggen misschien?

2 likes

Effe kieken…

2 likes

Full lume is de meest speelse. Zwart de meest veelzijdige en blauw is knapperd van het stel.
Ongeacht welke het wordt; ze zijn allemaal top. :+1:


(Zelf ben ik helemaal weg van een zwart quartz versie :grin:)

Edit: meer sfeer plaatjes! :smile:

9 likes

mooi! :ok_hand:
ik heb wel de Citizen NY0086-83L (pepsi): valt die ook onder de ny0040 serie?

vergelijkbaar maar toch een ander referentie nummer?

1 like

Nee, dat horloge valt onder de NY0086-serie. :grin:

lol :joy:
het lijkt wel erg op elkaar met vergelijkbare specs….

1 like

Vergelijkbaar, zit een mm verschil in dacht ik.

Welk is groter de ny0086 of de ny0040?

De ny0040

1 like

Die staat ook op de foto hierboven. Naar mijn idee waren de ny0040 reeks, de ny0085 (coke) en de ny0086 (Pepsi) allemaal even groot.

De huidige promaster modellen (ny0100 reeks?) Zijn wel 2mm groter dan de ny0040 reeks toch?

De zuludiver tropical in donkerblauw op de NY0040 met blauwe sunburst wijserplaat is erg comfortabel, maar de afschuining aan het eind had wat korter gemogen.

De hirsch mariner in zwart is erg prettig bij de zwarte wijzerplaat.

7 likes

8 likes