Happy birthday Jeppe.
Nice watch.
Gefeliciteerd, wat heb jij een lieve vrouw.
Gefeliciteerd. Lekkere duiker
Gefeliciteerd met jouw verjaardag. Dat zijn pas mooie cadeaus om te krijgen. Geniet ervan.
Gefeliciteerd met je verjaardag, je nieuwe horloge en je vrouw!
gelukkige verjaardag
Sinds deze week voor de tweede keer een NY0040 in bezit.
Deze keer het ‘nieuwe’ model met 8204 uurwerk.
Zoek de verschillen

Ze komen hier niet vaak voorbij; een mod van een oude Citizen quartz horloge. In dit geval de AJ9230; het quartz broertje van de welbekende NY0040.
Deze belichaamt de ideale duiker voor mij: Double domed saffier met blauwe AR, een stalen insert, mooie zwarte glossy plaat en dun plus nauwkeurig dankzij het quartz uurwerk. En dat allemaal in een iconisch Citizen ontwerp.
Grote blij!
zeker wel een ‘klik’ met m’n nieuwe Citizen NB6021-18L: voelt fijn, hoogwaardige afwerking en zware kwailiteit lijkt het
Staat 'm goed! Ik vind het wel eeuwig zonde dat ze dit model een 23mm bandaanzet hebben gegeven. Los van dat het banden-aanbod in deze maat beperkt is, denk ik dat 20mm beter in proportie zou zijn met de 41mm kast.
23mm is idd. een vreemde maat. 22mm had naar mijn idee beter, in ieder geval makkelijker, geweest.
Er zijn wel bandjes van 23mm te krijgen, dus het is niet onoverkomelijk.
mooi!
welk model (nr) is dit?
Bestaat er eigenlijk een online Citizen Watch database?
Ik kom toch regelmatig horloges tegen waarvan ik me afvraag wanneer ze geproduceerd zijn.
Ik heb deze vandaag binnen gekregen en het was best een puzzel om de datum te achterhalen.
De NB1060-04A.
Gave Crystron
Informatie over kwarts zal je niet snel vinden …deze is denk ik van 04-1978
Veel informatie over vintage Citizen vind je op Seeephand zijn blog:
Maar dat gaat verder terug dan het kwarts tijdperk maar zo kan je wel beter schatten welk jaar een bepaalde Citizen is
Op jouw caseback staat een heel lang nummer…het eerste nummer is het jaartal en de twee daarna de maand.
Wat een pareltje! Ik wil deze (In het zwart) ook hebben. Kwaliteit is 10x beter dan bij Seiko voor deze prijs he?
ja, ik draag hem nu een paar dagen en ben er echt erg blij mee
ik vind Seiko ook een mooi merk, maar denk dat Citizen (dat hoor en lees ik ook om mij heen) verhoudingsgewijs betere kwaliteit & afwerking levert