Mooi bandje heb je erom heen. Welke is dat als ik zo brutaal mag zijn?
Pas geleden heb ik een Seiko gekocht en ik begon me langzaam te verdiepen in de horloge wereld, toen mijn vrouw mij eraan herinnerde dat ik in een lade nog een goudkleurige horloge had liggen. Vaag kwam dit me wel bekend voor… dus ff checken en wat blijkt, is het gewoon een Citizen Quartz 5510-R07973. Ooit van mijn ouders gekregen toen ik een jaar of 22 was…( 25 jaar geleden ) en dus heeft die diverse verhuizingen meegemaakt en ook steeds van lade naar doos naar lade verhuisd. En ik heb m dus nog steeds.
Op het nummer na, weet ik niet wat voor type het is.
Op dit moment loopt hij nog niet ( er moet nog een nieuwe batterij in ) het bandje sluit niet, springt steeds open. En het bandje is ook wat te kort… mijn polsen zijn in de jaren wat dikker geworden. En het glas is bekrast. Ik ben aan het denken om het ijzeren bandje te vervangen voor bruin leer.
( ik zal me binnenkort ook ff voorstellen )
En inmiddels loopt hij weer ( na dik 20 jaar ) en meteen voorzien van een leren bandje.
Zo was hij eerst
En zo is hij nu.
Hee die is bekend alleen ander kleurtje.
Ik heb hem al 14 maanden en gebruik hem voor mijn werk en heel tevreden mee.
Was met leer maar bij aanschaf heeft de juwelier er gratis deze titanium band opgezet van een ander horloge omdat ik deze band fijner vind.
Geniet van deze topper…
M’n Citizen gisteren weer opgehaald van de juwelier. Ik was zelf wezen klooien met het bandje en uiteraard niet eerst ingelezen hoe je het moest inkorten. Gevolg, busjes kwijt en de pin die niet bleef zitten Volgende keer anders doen ? Jazeker
Zo misstaat hij niet onder een overhemd. Wat een nieuw bandje al niet kan doen.