Eagle 7 altijd leuk!
dat zijn de beste
Kekke bullhead! Dit zal ook de jongste niet zijn Maar is dit een automaat of een handwinder? Of misschien wel Q?
Gn-4-s slaat op type kast met betrekking tot waterdichtheid.
Heel mooi horloge. Wel bijzonder met 21Jewels. Niet eerder gezien.
OK thnx! ik dacht dat het het uurwerknummer was. Maar het zal een vaak gebruikt uurwerk zijn. Ik krijg eigenlijk de indruk dat deze wat oudere Citizen quartz bomb proof zijn.
Als ik mag… Zet het idee van de GMT op staal maar uit je hoofd. Ik heb zojuist een Chrono-variant op staal ontvangen en heb moeten ontdekken dat de bandaanzet van de stalen band net iets anders is dan de aanzet op de GMT.
Het past…soort van. je houdt een spleet over tussen de kast en de centerlink. Daarnaast staat er ontzettend veel spanning op de pushpins omdat de gaten voor de pushpins bij de chrono hoger zitten dan bij de GMT, waardoor de puntjes van de pins iets verbuigen.
Nu weet ik uiteraard niet waar dit verschil precies zit. (is het GMT model afwijkend of is het Chrono model afwijkend van de 3- / 4-handers?) Maar het is risicovol om een band te kopen met de verwachting dat hij goed past.
Samengevat; de stalen band van de chrono past met veel tegenzin op de GMT. Het rubber van de GMT past met geen mogelijkheid op de chrono.
Tot slot een weetje; de band is niet massief. Het betreft een band met gevouwen links en splitpennen.
En vandaag op een ladder style (nep-isofrane):
Ik heb wel een paar dingen geprobeerd maar de perfecte band nog niet gevonden:
@jacobus toevallig ook weer eens m’n Citizen bullhead om sinds een tijdje: blijft een mooi & bijzonder horloge al vind ik hem wel vrij groot
@ElderRuwy dank voor de tip want ik had inderdaad al een half oog op een aparte titanium band voor m’n GMT
plaatje voor de sfeer

Mag het ook een stalen band zijn?
Ik heb deze ook gehad en de Ladder Bracelet van Forstner stond er mooi op.
Kost met invoer bijna zoveel als het horloge maar past op veel ‘vintage’ horloges.
Thanks Loco! Ziet er mooi uit maar het is bedoeld als horloge voor in het zwembad dus liever op rubber (ik draag mijn Tudor en Grand Seiko altijd op staal dus hier is rubber ook wel leuk voor de afwisseling).
dat is wel, maar soms kan ik er wel van genieten, voel je tenminste toch iets op de pols
Heel mooi