En ook nog maar ff een close-up van deze kanjer.
Zou kunnen dat een enkel lid deze al in een ander topic is tegengekomen.
Lekker zo Jack!
Komt er nog een tweede The Citizen bij jou?
Ik ben er goed naar aan het kwijlen/kijken
Je had eens zo’n a3 (pdf) gedeeld waar ze allemaal op staan. Daar blijf ik maar in neuzen. Is lastig.
Jouw imcomming staat hoog op het lijstje, maar ook de
aq4100-06w (groene broertje van die ik nu heb / die Chris heeft)
aq4091-56m (is jouw blauwe topper denk ik)? Mn die, omdat die crownguards (heet dat zo?) heeft en dat het model meteen anders.
Alles met eenzelfde kast maar andere plaat blijft gaaf natuurlijk, maar vrees er voor dat het dan ook snel minder spannend wordt.
Dus keuzestress, beperkt aanbod en het prijskaartje natuurlijk maken het boeiend en wat langer dan ik wil
Zeker! Al een paar dagen om de pols
‘Gelukkig’ hebben ze niet zoveel modellen bij The Citizen. Ik vind dat best kut.
We blijven lekker bezig
is die pdf (The Citizen toch?) nog ergens te vinden?
Leuke website voor info over Japanse horloges
Oeh, vet. Kun je nog filteren en al die ellende. OMG, nog meer keuzes
Ik hou het voorlopig nog op deze PMV65-2271, jaren geleden een forumaanwinst, en het is nog steeds een goeie.
Je bent er ook zuinig op zo te zien! Duratect MRK helpt, maar ik heb er genoeg gezien met littekens.
Er zitten wel een paar haarlijntjes en een kleine deuk in, maar de vorm van de kast en de afwerking verbergt een hoop.
Wat wel opvalt is dat de hoogglans geslepen rand rondom het glas opvallend gaaf is gebleven over de jaren, terwijl je juist zou verwachten dat dat een kwetsbaar deel zou zijn.
Die rand is ook kwetsbaar, vandaar dat ik zeg dat je er zuinig op bent geweest. Onderstaande PMV kocht ik in deze staat, en bij mij zal zoiets niet gauw gebeuren, maar ik hou een soort bufferzone aan rondom mijn pols
Het voordeel van zo’n pre-damaged horloge is dat ik minder alert hoef te zijn en dat het ding gewoon als tijdsapparaat kan dienen in plaats van als kostbaar sieraad. In de praktijk ben ik gewoon voorzichtig met al mijn horloges, maar een eventuele nieuwe beschadiging doet natuurlijk minder pijn bij de ‘beaters’.