Citizen only deel 4

ze zijn top hè, ik heb op die manier 3 van m’n Citizen duikhorloges geüpgraded: geeft ze echt een flinke boost en het draag ook nog eens lekkerder :+1:
hieronder een van m’n bn0150 met nieuwe band

10 likes

Ja, goeie kwaliteit, sluit heel goed aan. Zelfs zulke toleranties dat ik een beetje moeite had de band erop te krijgen. Maar als het eenmaal vast klikt zit het als een huis. Hoe krijg ik dit er ooit weer af? :grin: Ik denk dat ik dan springbar tweezers nodig heb.

1 like

Multitool :astonished::see_no_evil:

Zal het met wat gepruts ook wel doen. Maar voorlopig hoeft dit niet.

Zeker niet. Die band staat 'm heel goed

1 like

11 likes

Citizen USA heeft hiernaar gehint op hun Insta:

Ik weet uit betrouwbare bron dat het geen echte titanium re-issue wordt, maar zwart (of donker) gecoat staal met gouden accenten (alles simpele ion-plating zoals op de huidige C520 modellen), dus eigenlijk een re-issue van de BASE METAL IB, niet van de BASE TITANIUM TIB-IG. Echter, aangezien de huidige C520 modellen officieel €429/449 kosten en het niet veel meer mag worden, is dat ook logisch. Een volledig titanium C520 met premium zwarte coating (DLC) en titanium nitride voor de gouden delen, zou minstens €1000 kosten, en dat is niet aantrekkelijk.

4 likes

8 likes

Met ander woorden, combineer de donkere kast van de JP2007 met de onderdelen van de JP2004-07E en je bent er potentieel al. Misschien nog een unieke caseback en duikfles?

4 likes

Okey duidelijk.
Ik ben benieuwd. Mijn huidige Aqualand is ook geen titanium dacht ik.

Prijs, moet inderdaad wel intressant blijven.
Het is dus nog even afwachten. Ben benieuwd wanneer de eerste foto’s en beelden hiervan komen.

Erg bedankt voor de informatie.

Afsluiten met een plaatje voor de sfeer:

7 likes

Wanneer is even de vraag. De eerste Aqualands werden gemaakt in oktober 1985, maar de officiële marktintroductie was januari 1986. Even afwachten hoe strak ze die tijdlijn willen volgen 40 jaar later.

3 likes

Dit kan dus nog even gaan duren begrijp ik :laughing:.
Ben weer ongeduldig… Dacht ik heb hem voor de zomervakantie om de pols en lekker shine in het zwembad :joy::laughing::joy:

1 like

4 likes

Zo denken meer mensen ja, het is immers nu het seizoen om duikhorloges te verkopen, maar dan moeten ze dus de tijdlijn niet zo nauw nemen. We gaan het zien!

1 like

Een kaboutertje heeft me zojuist ingefluisterd dat volgende week de onthulling is, en dat de horloges in sommige landen al in juni arriveren.

1 like

Heeeeey, kijk is aan dan.
Stel dat je er erg in heb. Zou je mij op de hoogte willen brengen zodra je iets weet of zie.
Mag hier maar DM wordt ook gewaardeerd.

1 like

NA! :heart: voor een zacht prijsje op Vinted: BM8180-62e, jdm model. 36.5mm, eco drive, 100m wr, mooie cleane dial met sunburst en opgelegde indices. Geen saffier, maar je kunt niet alles hebben :smile:

21 likes

12 likes

super gaaf Frans!

1 like

10 likes