Citizen only deel 4

Deze krijgen polstijd hoor. Meer dan anderen op dit moment!

1 like

7 likes

Goedemorgen, als hier nu een gebold saffier op zou kunnen en een robuustere uren en minuten wijzer… dan zou ik helemaal blij zijn.

Geeft het dat?

8 likes

Af en toe mag ‘ie mee naar buiten.

15 likes

Weet iemand of dit horloge een hacking functie heeft voor de seconde wijzer?

7 likes

Ja. Voor zover ik weet hebben alle kwartshorloges dat.

4 likes

12 likes

Aiiii die is mooi. Zoiets komt er ook nog wel!

1 like

19 likes

Vraagje aan de ervaren Citizen gebruikers:
Ik heb deze promaster NY0040 sinds eergisteren.Erg blij mee! Ik heb het na ontvangst opgewonden en normaal gedragen zonder ‘heftige’ activiteiten. Afgelopen nacht rond een uur of 1 is het gestopt met lopen. Vanmorgen wederom opgewonden en het loopt vooralsnog goed. Zijn jullie hiermee bekend en heeft het mogelijk iets van doen met het 8203 caliber? Ik ben bekend met dat het niet bidirectioneel draait. Wellicht maakt het te weinig slagen overdag? Of ondervinden jullie hier geen problemen mee.
Alvast dank!

7 likes

Het uurwerk zou een uurtje of 40 moeten blijven draaien na volledig opwinden of inderdaad actief bewegen. Kan het zijn dat je hem een paar draaien gegeven heb en om heb gedaan.
Je kan hem best wat slagen geven hoor.

In mijn Full lume NY0040 heb ik dit nog nooit gehad maar ik geef hem dan ook wel wat draaien.

1 like

Rond de 40 slagen, maar dat was wel een uur of 36 voor het stopte met lopen. Vandaar dat mijn twijfel een beetje zit in de werking van de rotor. Nu zijn we natuurlijk pas een dag of twee verder en blijf ik het monitoren. Maar was benieuwd naar jullie ervaring. Dank voor het meedenken @Grollebol

1 like

Het grote kleintje :ok_hand:

15 likes

Heb een paar in deze serie; eigenlijk is het ritueel: op tijd zetten in de ochtend en de datum ok. Even schudden en na normaal dagelijks gebruik blijven ze wel n uur of 36 lopen. Heb nog nooit problemen met ze ervaren, ook niet met de gangreserve.

2 likes

Dus dagelijks handmatig bijwinden zou niet nodig moeten zijn. Hopelijk blijft het vannacht gewoon goed lopen en was het een eenmalige stop. Dank voor je antwoord @AMV8

2 likes

Die rotor is zo luidruchtig, die hoor je wel. Sterker nog, je kunt ‘m ook voelen draaien als je goed oplet.

Lekker horloge verder hoor, mooie aankoop

3 likes

You bet! :+1:

12 likes

En de rotor is zwaar genoeg om in de freewheel richting het hele horloge te laten bewegen.
Geen issues met de power reserve hier, dat is ongeveer 40 uur.

13 likes

Eerste post in dit topic! Sinds een paar maanden heb ik een promaster 42mm ecodrive. Het horloge draag ik sinds dag 1 op een crown & buckle nato. Wat een topper en dan ook die lume nachts :new_moon_with_face:. Ben er erg content mee!

18 likes

Gefeliciteerd!

Mooie aanwinst.

2 likes