Dankjewel! Mooie Citizen toch weer net anders
Thanks! Inderdaad…was heel moeilijk te krijgen maar een leuk horloge
Mijn kist , inderdaad
Ik zal de horlogedoos eens gaan ophalen, ben nu even met een vervelende klus in onze tuin bezig waar geen eind aan lijkt te komen.
Heeft me al veel vrije dagen gekost
Wat is er gebeurt met je profielfoto
af en toe verandering houdt de boel fris
Ben altijd van de divers geweest maar dit model is in mijn hoofd gekropen. Wat een schitterend horloge
Enig idee uit welk jaar deze prachtig mooie Citizen komt?
dit type werd gelanceerd in 1962 en werd 4à5 jaar geproduceerd
zeer moeilijk nog te vinden in NOS staat
Pas een paar weken in bezit, deze AT8260. Altijd al liefhebber geweest van Japanse stijl GPS of radio controlled chronografen, waarbij opstaande randjes de subdials accentueren. Denk aan Seiko Astron, Casio Oceanus, Citizen Attesa, maar ook sommige minder kostbare Citizens zoals deze. Als er drie subdials sterk worden geaccentueerd op deze wijze, dan wordt het me te druk. Hetzelfde geldt voor afkortingen van wereldsteden/tijdzones op de bezelring; die zie ik liever iets minder opvallend aan de
rand van de wijzerplaat. Deze Citizen past in dat opzicht; de diepblauwe sunburst wijzerplaat en
grotendeels geborsteld RVS kast maken het plaatje compleet voor mij. Ik had vooraf wel een beetje twijfel over het formaat (43 mm), maar hoopte dat dat met de beperkte dikte van 10 mm mee zou vallen. Dat deed het dus niet. De RVS band aansluitend op de kast zorgt voor optische vergroting van die kast. Bovendien is die band met een flink deel hoogglans gepolijst RVS te nadrukkelijk aanwezig. Een 2 delige nato-stijl band (van horlogeforum sponsor horlogebanden.com) maakt voor mij het
verschil tussen te groot/te veel bling en precies goed. Blij mee!
Tof model! Mooie kroon ook
tof horloge! staat je goed
ik zit er ook met een schuin oog naar te kijken maar de kleine maat (37 mm); houdt me vooralsnog tegen….
ik vind voor mijzelf 44, 42 (optimaal) of 40 mm mooi, ook al heb ik een vrij kleine polsomtrek, ik hou van wat grotere horloges
mooie lettertype, vooral die 5