Citizen only deel 4

Tof ding! :+1: Ik heb weleens een beetje ruzie met de kroon vam mijn Eco-drive titanium. Zijn de kronen een issue bij de Eco titaniums of doe ik iets verkeerd? Het is geen screw down. Gaat moeilijk naar de eerste positie, schiet gelijk door naar tweede en dan moet ik nog een keer zacht duwen en komt dan pas in eerste positie.

Verder is de WR helemaal in orde.

1 like

Ken je klassiekers :sunglasses:

15 likes

Maar natuurlijk! The Ashtray :grin::+1:

2 likes

Zilla natuurlijk, maar idd ashtray :joy:

1 like

ik zat weer eens op het net en vroeg me af wat eigenlijk het duurste citizen horloge was,
dus googelde ik naar het “duurste citizen horloge” en kwam per toeval in de zoekpagina “betaalbaar horloge van citizen maakt gehakt van MoonSwatsh” tegen
leuk artikel wel :slightly_smiling_face:
maar verder dan de citizen NC0207-07A automatic 9.579€ kwam ik niet :dizzy_face:

3 likes

21 likes

tja, en dan heb je een automaat, voor een smak geld. Kun je ook een aantal leuke, iets goedkopere voor vinden bij hetzelfde merk verwacht ik. Maar ja: SMAAK.

3 likes

gelukt, alles staat weer juist afgesteld (tot februari 2100, even rust dus nu)

14 likes

Bij mijn twee Ti Eco-Drives eigenlijk niet. De World Timer radio controlled Eco Drive heeft wel een andere slag kwaliteit van kroon overigens (Butter smooth) dus er zit wel kwaliteitsverschil tussen de modellen.
Ik heb Miyota’s die de lastige kroon ook hebben, maar dat zijn al wat oudere jongens.

1 like

16.8 k in USD

2 likes

Mooi!

1 like

20 likes

Zeker, ik heb er meerdere. Met als laatste aanwinst het model waar het voor mij eigenlijk om te doen was. Hier mee begon mijn liefde voor de Super Jet…

Maar de weg was lang en vol kronkels en verkeerde afslagen. Maar vooral erg leuk en leerzaam is het geweest. (En toch wel weer duurder dan ik voor ogen had)

Deze type wijzerplaat met de lange slanke gevulde wijzers hebben een sterke aantrekkingskracht op mij. Maar niet alleen maar op mij. De prijzen waar voor de veilingen aflopen is toch iets meer dan dat ik er voor over heb.

Mijn strategie is afwachten en de rest kopen. If the price is right, ook al heb je het niet nodig… verkopen kan altijd weer. Nu kwam deze voorbij…

Wel de wijzerplaat, niet de kast. Maar die kast heb ik onlangs gekocht in een. Veiling waar het me eigenlijk om de band was te doen…

Dus met geduld, en geluk is het proces om je wens horloge te bemachtigen voor minder dan je wilt uitgeven (in 1x)

Ondertussen heb ik zeker een 10+ super jet modellen met iedergeval 5 verschillende wijzerplaten. (Soms subtiele verschillen)

13 likes

aha! dat komt neer op 15658€ en is wit goud en dat maakt het horloge wel zo duur,
doch is reeds uitverkocht, dus kunnen we stellen dat dit momenteel niet meer het duurste horloge is dat verkrijgbaar is.
dan blijf ik toch hangen op de NC0207-07A,
niet dat ik even snel deze wil hebben maar was er wel benieuwd naar :thinking: :wink:

3 likes

24 likes

Batterijtje komt hoogst waarschijnlijk ook wel iets eerder aan de beurt. :wink:

1 like

échtwaar?

Nouja tis maar een gok maar ik denk het wel. Jij dan?

1 like

Inclusief leesvoer :nerd_face:

18 likes

zo vind ik deze wel mooi. op de originele titanium band stuk minder

2 likes