Citizen only deel 4

Wat is dit toch een mooi merk :heart_eyes:

31 likes

Nou zeg dat wel, waardeloos momenteel

Dat zeker, wist ook nooit dat Citizen zulke mooie horloges maakt :ok_hand:

3 likes

13 likes

Mijn Eco-Drive uit 1990 is niet meer in optimale staat. De capacitor kan niet langer dan 30 minuten stroom vasthouden, ook niet na uren opladen in het volle zonlicht.
Om die reden maar besloten een nieuwe erin te zetten.

Op de operatietafel

De capacitor succesvol eruit. Nu wachten op de levering van de nieuwe.
Als die erin zit zal ik dit vintage horloge weer wat meer gaan dragen.

13 likes

Lang volgehouden :ok_hand:

1 like

Mooi werk! Welke batterij zat erin?

1 like

De panasonic MT920

Je moet goed kijken welke je koopt, want er zijn aanbieders die leveren zonder dat lipje, of er zitten twee of meer lipjes aan. Pas dus wel op wat je koopt als je gaat wisselen.

5 likes

Thanks voor de info! :smiley:

2 likes

Sloeg hij geen of nauwelijks energie meer op of was er een andere reden voor deze reparatie?

Dat lipje heb ik al verschillende keren van de originele gehaald. Onder het contactpunt door gelegd, en toen de vervangende clean mt920 daar weer op gelegd.

Werkt probleemloos, en kost niet meer dan 8 euries.

1 like

Hij kon de energie niet meer vasthouden. Is ook niet gek na bijna 30 jaar.

2 likes

Vandaag deze CITIZEN Diamond flake gedragen, is goed bevallen dus morgen nog maar eens

16 likes

Heel mooi. Bijzonder model. 31j waarschijnlijk zonder de special adjustments die het chrono master 31j versie wel heeft.

Zeldzaam en gaaf. Geniet er van.

Deze wil maar niet lekker lopen helaas.

11 likes

Wat is er aan de hand?

Inderdaad niet de specificaties van de chrono master, deze chrono masters zijn ook nogal aan de prijs vandaag de dag en vooral erg mooi

10 likes

Dat is cool. Wel gewoon het standaard 21J uurwerk opgekrikt naar 31. Ik ben benieuwd hoe ze diehebben gebruikt. De 25 zal al aardig aan de max zitten met de plekken waar 1 kan. Nog 6 er tussen proppen. Ik ben nieuwsgierig.

Die chrono master is wel erg gaaf hoor. Maar een mooie voor normaal geld vind je niet inderdaad.

1 like

Quartz, heeft erg lang stil gestaan.

Soms loopt hij, en dan staat hij weer stil met een wiebelende seconde Wijzer.

Jammer dat hij niet wil lopen, maar wat een gaaf horloge. Lijkt wel een SKX :thinking:.

Maar dan met een mooiere bezel

1 like