Citizen only deel 4

Een blijvertje…

16 likes

Pffff…toch nog gelukt :grimacing: …dacht effe dat hij kaduuk was :face_with_peeking_eye: maar kwam er achter dat het schroefje van het klemmetje op de batterij aan de ene kant toch niet goed vast aangedraaid was :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth: dus nou knal ik deze even met 43.200 beats per uur in Citizen Only :blush:

13 likes

Volgens mij heb je een haat - liefde
verhouding met batterij klem - schroefjes.
Toch goed gekomen. :+1: :crazy_face:
Met zoveel beats heb je bijna een
sweeping seconds automaat toch ?

1 like

Lekker hoor! Ik had de full lume ooit ook, toch een beetje spijt dat ik die heb weggedaan (voor dat geld). Misschien dat ie toch nog een keer terugkomt.

1 like

Inderdaad :grimacing: …vooral die met de klemmetjes over de batterijen :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Deze ook al eens weggedaan…gaat nu niet meer weg…lekker kleurtje voor in de zomer :ok_hand:t2: …Zelfde met de blauwe sunburst…ook weggedaan maar blijft nu :blush:

2 likes

Ja…hij tikt niet maar glijd net zo als de Bulova :ok_hand:t2:

Zag je vraag eerst niet :grimacing:

1 like

Het was de laatste poging van Citizen om het electrische horloge te perfectioneren net voor de kwarts revolutie…

Zie filmpje:

Die van mij staat als laatste…

Zie het uurwerk :laughing:

6 likes

15 likes

11 likes

Vandaag de blauwe versie :smiley:

27 likes

Wow!:+1:

1 like

Nieuw bandje voor een van mijn oudste horloges.

12 likes

Hoi Jezus,

heb jij toevallig een plaatje van het uurwerk en met name de positie/plaatsing van het batterijtje?
Bij het openen van mijn daily (de onderste lichte versie) is de batterij eruit gevallen vóór ik kon zien hoe deze geplaatst is.
Ik kan nergens een afbeelding vinden helaas.
bvd.

1 like

Ook weer voorzien van een batterij…pfff…rot klikdeksels :hot_face:

Met geïntegreerde bracelet (@domega)en speciale wijzerplaat :ok_hand:t2:

11 likes

dat zijn meestal de mooiste, zit je zo niet te rommelen met banden :smiley:

1 like

Inderdaad :ok_hand:t2: :smiley:

1 like

Nee helaas niet. Heb hem nooit geopend. Normaal gesproken hoeft dat niet of moest je de accu batterijtje vervangen?
Heb gezocht naar tutorials op YouTube voor de desbetreffende model ?

Had nog iets beloofd hey @Piede en @Jesus …heeft wel even geduurd maar past dus niet meer eigenlijk…mijn vrouw was al naar een grotere kast aan het kijken :grimacing:

Heel de kast:

De Citizen’s:

Andere merken en een enkele Citizen:

En de leftovers heb ik op zolder op een tafeltje in het licht gelegd:

Zal nog wel ergens een horloge zijn vergeten maar dit is het gros :grin:

30 likes

Er zit zoveel ruimte tussen de planken, ik zou gewoon de verdeling aanpakken. Twee planken erbij moet makkelijk kunnen.

1 like