Vandaag mocht deze mee op de fiets
Geloof me, reeds meerdere malen op dat punt gestaan
Blijft lekker, maar merk met dit warme weer dat ik wel de micro adjustment bij dit horloge mis. Nu een extra schakeltje tussenin gezet, maar dan zit ie ineens weer erg los. Meer mensen hier last van?
Yep. Micro adjust zou verplicht moeten zijn .
Citizen en Casio maken bij duurdere modellen soms gebruik van een hele mooie oplossing. Het “Nakadome slide adjust mechanism”. Een clasp die ook goed staat bij dress watches. Zou willen dat ik die ergens los kon bestellen.
Volgens mij is het nooit een goed idee om lang met een vergrootglas naar een horloge te kijken, zie ik ineens 2 stofdeeltjes onder het glas. Even op Google gezocht en het komt vaker voor, ook bij Omegas, Rolex etc. Misschien is een Grand Seiko een uitzondering.
Zo zie je niets:
Maar onder een bepaalde hoek wel:
Op de eerste foto zie ik het linkerdeeltje ook.
Nu je het eenmaal weet blijf je het zien vermoed ik. Toch zonde. Het is wel een verschrikkelijk mooie wijzerplaat.
Ai, echt zonde!
Inderdaad jammer, maar ik kan het best goed negeren . Het horloge is verder erg mooi.
Mooi horloge inderdaad. Als het je echt stoort kan je altijd proberen om het zelf weg te blazen, met zo’n ballonetje. Maar dan moet je omgeving ook goed stofvrij zijn.
Jullie hebben helemaal gelijk . Nieuwe foto met het “bewijs” beter zichtbaar.
Ik kan inderdaad naar een horlogemaker gaan of zelf openen en wegblazen maar ik denk dat dan juist meer stof onder gaat zitten. Misschien dat ik dit bij een regulier onderhoud laat doen.
die komt natuurlijk al snel in het blauwe gedeelte. Zo’n klok waar je je aan ergert weetjewel