Citizen-only Topic

Incoming!

Een Citizen super Jet. Hoe gaaf is dat. Die zie je niet veel. Dit is een monocoque behuizing. Met als het klopt een schroefkroon

13 likes

39 jewels???

1 like

Ja 39. Top off the line was dit uurwerk eind jaren 60.

https://vintagecitizenwatches.com/tag/super-auto-dater/

1 like

Heel mooi, jammer dat we het caliber niet te zien gaan krijgen (open maken is niet te doen), heel bijzonder :+1:

1 like

Ga ik natuurlijk wel doen hé :zipper_mouth_face:

1 like

zeer mooi!:star_struck:
veel plezier ermee :ok_hand:

1 like

Draag al weer een paar dagen mijn Chronomaster en vraag me steeds vaker af of ik nog wel een ander horloge nodig heb.

30 likes

Zegt me niks, morgen eens Google’n. Alvast veel voorpret!

2 likes

Ziet er idd niet verkeerd uit. :ok_hand:t3::ok_hand:t3:

1 like

Erg mooi! Kijk naar dit model al een tijdje. Enig idee waar deze nog te koop zijn?

1 like

In Japan!?

Staan er ook op Chrono waaronder een jong gebruikte van een Duitser.

Bedankt, ik ga even op chrono kijken!

Ik heb er maar eentje, helaas. Op de kop getikt in Japan.

13 likes

Merry Christmas :grin:

15 likes

Betrouwbaar adresje:

2 likes

Dan zit ik met een vraagje…

Waarom heb je dat zo specifiek bij deze?

1 like

Heerlijk

3 likes

Prachtige Citizen inderdaad…

Terechte vraag. Heb steeds minder met de hobby en mede omdat er andere dingen spelen die belangrijker zijn. Daardoor ontstaat er voor mij steeds meer een tweedeling tussen ‘praktisch’ en alle andere aspecten van de liefhebberij.

Deze Citizen is erg ‘praktisch’ qua specificaties; altijd op tijd incl. de juiste datum, 10atm, erg licht (lees comfortabel) en extreem nauwkeurig.
Daarbij is het horloge erg mooi afgewerkt en vind ik hem erg mooi met een leuk verhaal ivm de washi wijzerplaat. Kortom veel meer kan ik niet wensen in een horloge.

8 likes

Eerlijk gezegd denk ik dat ik je een jaar geleden niet begrepen had als je zo over een quartz had gesproken, ondanks die rij ‘positieve’ eigenschappen.

Nu is dat anders en begrijp ik je helemaal. Ik heb het al eens een k#thobby genoemd omdat het (voor mij) toch altijd ergens een verhaal is zonder einde. Nu al enige tijd twee keer een GS quartz in de collectie en sindsdien ook wel om. Topkwaliteit, prachtige looks en heel veel gebruiksgemak. Nooit gedacht dat ik zoveel van quartz zou kunnen genieten. Ik wacht dan ook met heel veel spanning op een berichtje van ons zeer gewaardeerde forumlid @vierport voor quartz nummer drie. :wink: :joy:

Afwisseling blijft toch wel leuk maar gewoon een van die quartz horloge kunnen pakken zonder er verder naar om te kijken is erg prettig. En dan toch 100% genieten van het horloge om je pols.

4 likes