Citizen-only Topic

Strak horloge voor die prijs - als het een Zwitsertje was dan zat er in elk geval niet zo’n klein prijskaartje aan vast. Mooie prijs imho voor elke vintage l(i)efhebber, maar kansarm voor snelle flipperaars en beleggers. Succes met deze nieuwe NA :smirk:

1 like

Heb je het al eens geprobeerd bij Timeparts in Mussel?

1 like

Thx, zoek ik op :sunglasses:

1 like

Deze moest ik even crossen met mijn Citizen vrienden hier die het ‘vintage vandaag’ topic niet volgen.

Vandaag om de pols deze Citizen Seven Star V2 Deluxe 25j automatic van mei 1973. Horloge heeft facet geslepen glas waardoor de wijzers gebroken lijken op de foto. Hij draait op een complex 7700 uurwerk.

Datum verstel je door het horloge rechtop te houden en de kroon in te drukken, dagaanduiding verstel je door het horloge ondersteboven te houden (180 graden draaien) en op de kroon te drukken. Hoe cool is dat! Japanse technologie uit de jaren 70! :hugs:

25 likes

het is een pracht van een exemplaar! :star_struck:
en ja, daar ben ik het mee eens :+1: heel cool :smile:
zo zie je maar, Japanse technologie moet je niet onderschatten, daar kunnen we nog van leren :wink::+1:

2 likes

Gaaf! Is het een fijne klok? Twijfel over de zwarte!

Waar heb je hem vandaan?

Heel erg cool! :+1:
Ik heb er nog nooit van gehoord en ga eens proberen op te zoeken hoe dat werkt.

1 like

Mooi, heb je een wristshot met deze strap?

Dan moet hij een keertje open denk ik… Ik hou je op de hoogte als het zover is… :wink:

1 like

Hoi Alexx28 deze heb ik uit Italie nog pre corona :wink: besteld en hij is super licht en comfortabel maar shined hele dag beetje rond aan de pols

Nog een plaatje omdat t een plaatje is:

18 likes

Ja ik vind het een zeer geslaagd horloge! Zie beide modellen via Chrono24, maar ook uit Italië… Weet niet of dat nu wel zo slim is om nu te doen :thinking:.

Heeft er hier iemand ervaring met het bestellen bij Citizenwatch.com (dus uit de US)? :thinking:
Ik vind deze deze Citizen ‘Mickey Mouse’ stiekem best wel leuk en wil hem in de nabije toekomst toch een keer aanschaffen ter ‘afsluiting’ van een periode in m’n privé leven.

14 likes

Andere band erop.

12 likes

Weet iemand wel ref dit is?

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

8 likes

Titanium Citizen Marinaut GMT.
Supergaaf horloge maar eigenlijk nooit meer om de pols…
Tja houden of in t blauwe thats the question…

8 likes

Dit is de enige chronograaf in mijn collectie. Uit 1970. Een mooie zwarte kast met brush structuur en een Spaanse datum…

15 likes

De Rally Custom gemist… als troost deze maar eens een bor omgedaan;

15 likes

Hé wat gaaf! 2 Citizens onder elkaar met Spaanse datum :slightly_smiling_face:

2 likes

Staat 'm goed :ok_hand:

1 like