Citizen-only Topic

Wat lach je Wander…was ik te snel :rofl:

1 like

Dat én met het nummer dat @Vinsen noemde kwam ik nergens… :sunglasses:

2 likes

Ik denk dat het nummer 198 van 500 stuks is misschien? :thinking:

2 likes

Idd een mogelijkheid. Ben benieuwd naar zijn verklaring :grinning:

2 likes

Waanzinnig horloge denk ik… sowieso nu het meest nauwkeurige kwarts horloge ter wereld maar die prijs man…pffff :hushed:

2 likes

Dat ja. Het is ook letterlijk z’n rugnummer.

2 likes

weer even geleden maar deze gaat vandaag weer eens om :smile:

Dit horloge in beperkte oplage (100) is een nieuw hoofdstuk in de zoektocht naar Citizen, dat in staat is om prestigieuze traditionele elementen - zoals de exclusieve roterende eeuwigdurende analoge kalender - te combineren met de hoogste productienormen.
Anno Domini, een reis tussen verleden en toekomst, is een model met een spectaculaire datumopening met een eeuwigdurende kalender van 1 maart 1900 tot 28 februari 2100 waarmee je in de tijd kunt reizen door simpelweg op een knop te drukken. :blush:
Stalen en anatomische kast, saffierkristal en satijnen “argenté”() wijzerplaat met “guilloché”(**) inzet.
(
)Argenté, of: Zilver is een scheikundig element met symbool Ag en atoomnummer 47. Het is een wit overgangsmetaal.
(**)Guilloché is een decoratieve techniek waarbij een zeer nauwkeurig, ingewikkeld en repetitief patroon mechanisch wordt gegraveerd in een onderliggend materiaal via het draaien van de motor, waarbij een machine met dezelfde naam wordt gebruikt,

de twee verschillende wijzerkleuringen zijn hier zo mooi te zien, niet?

even kijken in welk jaartje we zitten?

en wat dag is het vandaag?

en ook maar ineens kijken naar maand en datum?

en dan weten we gelijk in welke tijdseenheid van de dag we zitten en hij geeft er gelijk ook de secondewijzer bij :ok_hand:

en nadat je het vergrootglas hebt weg gelegd kan je ook gewoon het uur aflezen :joy:

al bij al, ben ik zeer blij met deze beauty :heart_eyes:
eenmaal in m’n handen kan ik er zeer goed van genieten :+1:

33 likes

Om dit mooie weekend te openen eens geen Seiko op rechts maar deze oude Eco-drive. Fijne dag🌞

10 likes

Bijzonder en mooi Ludo!

11 likes

11 likes

Sinds gisteren deze mooie Promaster om de pols :sunglasses: nu kan ik ook meedoen haha

20 likes

18 likes

Wat vinden we hier van dan?

19 likes

25 likes

@Watch2Morrow welke is dit? Erg gaaf

1 like

Ziet er op het eerste gezicht leuk uit, maar toen las ik dat de diameter 45mm is. Dat past naar mijn mening totaal niet bij het model, ongeacht dat dat voor mijn pols sowieso een no go zou zijn.

Twee leuke nieuwe Eco-Drive duikertjes.
Groen :green_heart: en rood :heart:

7 likes

Deze was van broer, had hem ooit nieuw gekocht met als extra optie de titanium band. Helaas waren de wijzers lis gekomen en het mechanisme aangetast door de tand des tijds.
Recentelijk een nieuw hart, wijzers en glaasje gekregen.
Ik hoop dat hij nu nog tientallen jaren mee gaat.

11 likes

Gegroet :+1: top klokken die aquamounts

13 likes