Citizen-only Topic

De kroon draagt daar denk ik wel aan bij inderdaad. Daarnaast draagt de relatief compacte wijzerplaat daar ook aan bij.
Deze doe ik niet zo snel meer weg.
Metalen band erbij zoeken en wellicht eentje van leer en het plaatje is compleet.

Ik heb een The Citizen chronomaster op de kop getikt die ik mogelijk op leer wil gaan dragen.

Zijn er van Citizen 16mm doorngespen? Liefst in titanium…

1 like

16 likes

Wat een waanzinnige dingen zijn het ook! :heart_eyes:

12 likes

Gaaf op die mesh band :ok_hand:

1 like

Thanks! Is een dikke aanrader! :slightly_smiling_face: Misschien niet zo perfect passend als een band met curved endlinks, maar wel erg comfortabel.

1 like

Vandaag weer eens wat polstijd voor deze Citizen Aqualand CO28 serie I uit 1987. Het eerste duikhorloge ter wereld met digitale dieptemeter. Dit is de titanium versie met PVD gecoate behuizing. Een super zeldzaam horloge tegenwoordig.

16 likes

ga deze nog eens dragen, heb hem nog niet veel polstijd gegund :smiley:

10 likes

Avondshotje.

10 likes

15 likes

En de NA om de pols.

19 likes

Gaaf model, welke is dit?

1 like

Dat is een Citizen PMD56-2951 Landmaster :slight_smile: Voor nog veel meer foto’s en een lang zwetsverhaal:

Alleen heb ik hem vandaag op de strap van een Citizen NY0040 zitten omdat ik geen andere zwarte band heb… :sweat_smile:

1 like

Blijft toch de ultieme zomerklok…

12 likes


Mijn NY0040 uit 97 waar ik zeer aan gehecht ben door een tekst die op de achterdeksel destijds is ingekrast door mijn vriendin (met een passer uit het losse handje)en die me ook het horloge ook cadeau heeft gedaan.
Het horloge liep niet meer(zat vast) doordat ik waarschijnlijk de datum een keer heb versteld op de verkeerde tijd, of misschien gewoon omdat er ergens een tandje van een wieltje was afgebroken door veelvuldig jarenlang dagelijks gebruik.
Vanuit Duitsland is er een nieuwe 8205 Miyota gekomen. Onze kundige Vouwfietser heeft het uurwerk geplaatst, er een 8203 van gemaakt door het plaatsen van de originele rotor en het overzetten van de originele zwarte dag/datum. En het overzetten van de originele wijzers en wijzerplaat (dus ik heb mijn mooi verkleurde lumen dots nog :grin::+1:). Naar mijn weten is het enige verschil van de 8205 t.o.v. 8203 dat het een witte dag/datum en generieke rotor heeft.
Ook heeft Andre het uurwerk weer netjes afgeregeld.
Dit horloge heeft sinds vandaag een kleine mod. Ben benieuwd wie het ziet. Horloge oogt er in iedergeval ineens een stuk rustiger door. Een verbetering in mijn ogen.
Het Horloge heeft een saffiertje dat ooit werd geplaatst door Rob van monsterwatches lang geleden. Destijds heb ik ook de kast gepolijst omdat het horloge/glas zware gebruikssporen had. Ik overweeg nog een double domed saffier voor dit horloge met groene ar.
Ik ben er super blij mee. Heel erg bedankt Andre!


16 likes

Dat ziet er inderdaad erg goed uit met die chapter ring zonder markeringen :ok_hand: i like!

1 like

Ja toch, ik wilde het glas nog even extra goed schoonmaken aan de onderkant met 96% alcohol. Nou dat is dus niet goed voor je markeringen. Toen alles maar weggehaald (super easy) en het bleek een verbetering. Eind goed al goed! :+1::grin:

1 like

Long live accidental improvements :wink:

1 like

Heel cool! Dat is er één om zuinig mee te zijn.

1 like

Best lekker op een zwoele zomeravond!!

34 likes